برگزیده ها
امیدواریم اشتباه تاریخی تصویب برجام در مورد پالرمو تکرار نشود

مازندمجلس: بسیج دانشجویی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در نامه‌ای به شورای نگهبان نوشت: امیدواریم اشتباه تاریخی برجام و تصویب سریع و عجولانه آن درمورد پالرمو تکرار نشود.

مازندمجلس: بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در نامه‌ای به شورای نگهبان درمورد لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو گفت: امیدواریم که در بررسی این لایحه اشتباه تاریخی برجام و تصویب سریع و عجولانه آن تکرار نشود. چرا که در آینده، شما باید در پیشگاه حضرت حق و ملت شریف ایران و جنبش دانشجویی نسبت به تمامی تصمیمات و اقدامات خود پاسخگو باشید.

متن کامل نامه به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اعضای محترم شورای نگهبان

سلام علیکم

امروزه می‌توان ادعا کرد که آتش نبرد تمدنی اسلام و غرب به شدت شعله ور شده و در این بین شاهد نقش‌آفرینی کشورها، افراد و نهادهای بین المللی مختلفی هستیم. با توجه به استقلال و اقتدار ملت ایران در منطقه و جهان، می‌توان گفت که دشمن در پی برنامه‌ریزی و اعمال استراتژی‌های جدید و کارآمد خود برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

سازمان‌های بسیاری در سطوح بین‌المللی در ظاهری پوششی با اهداف انسان دوستانه، گسترش صلح، کاهش فساد و مبارزه با تروریسم در جهان شکل گرفته‌اند که تنها به دنبال تامین اهداف نظام سلطه، چپاول ملت‌های مظلوم، تقویت جایگاه و حفظ منافع خود در جهان هستند.

همانطور که می‌دانید چندی پیش، مجلس شورای اسلامی علی‌رغم مخالفت‌های جدی برخی از نمایندگان، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته‌ فراملی (پالرمو) را به صورت مشروط به تصویب رساندند. هرچند که پیش از آن نیز انتقادات فراوانی از سوی متخصصان به این لایحه صورت پذیرفت اما نمایندگان ملت و برخی مسئولین به این نکات عنایت نداشتند.

بسیج دانشجویی نیز از همان ابتدا نکاتی را به مسئولین گوشزد کرد که فائق نیامد. از همین رو به دلیل لزوم تایید نهایی توسط اعضای محترم شورای نگهبان جهت تصویب، در ارتباط با الحاق ایران به این کنوانسیون برخود لازم دانستیم که تذکرات و هشدارهایی نسبت به تهدیدات و مخاطرات آن، به سمع و نظر اعضای محترم شورای نگهبان برسانیم.

این کنوانسیون که در ظاهر هدف خود را ارتقای همکاری‌ها جهت پیشگیری و مبارزه موثر‌تر با جرایم سازمان‌یافته فراملی ومبارزه با تروریسم از طریق قطع منابع و پشتوانه‌های مالی سازمان‌های تروریستی معرفی می‌کند، در واقع به مثابه یک قطعه از پازل برنامه فشار آمریکا علیه ایران در دوره پسابرجام به شمار می‌رود. به عبارت دیگر ایالات متحده در یک طراحی استراتژیک و راهبردی، به دنبال الحاق ایران به کنوانسیون‌های مختلف FATF می‌باشد تا با ایجاد شفافیت مالی در نظام بانکی ایران و تقسیم کشور به دو بخش تحریمی و غیرتحریمی، جنگ و نزاع را به درون ایران هدایت کرده و از شرایط به وجود آمده جهت ضربه به نظام و ملت ایران استفاده کند.

از طرفی با توجه به آیه 141 سوره مبارکه نساء «... وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَی الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً» و اصل 152 و 153 قانون اساسی مبنی بر حفظ استقلال همه جانبه و نفی هرگونه سلطه جویی و عدم تعهد در برابر قدرت‌های سلطه گر، می‌توان الحاق به این کنوانسیون را مغایر با قانون اساسی و شرع مقدس دانست.

از همین رو بسیج دانشجویی از شما به عنوان حافظان استقلال کشور تقاضا دارد که دربرخورد با این قبیل کنوانسیون‌ها و الحاق به سازمان‌های بین‌المللی، آن‌ها را در یک پازل و برنامه جامع آمریکا دانسته و تنها به بررسی آنها به صورت مستقل کفایت نکرده که این جز انحراف از مساله و خطر اصلی نیست و تاکید می‌کنیم تا با رویکردی دقیق و موشکافانه، ابعاد پشت پرده این سازمان‌ها و اهداف اصلی آنها را نیز مورد توجه خود قرار دهید. شنیدن سخنان منتقدان به این حوزه و اکتفا نکردن به درخواست‌های پیاپی موافقان قطعا مسیر صواب و صحیح‌تری است.

در پایان امیدواریم که در بررسی این لایحه اشتباه تاریخی برجام و تصویب سریع و عجولانه آن تکرار نشود. چرا که در آینده، شما باید در پیشگاه حضرت حق و ملت شریف ایران و جنبش دانشجویی نسبت به تمامی تصمیمات و اقدامات خود پاسخگو باشید.»

الحاق شورای دانشجویی کنوانسیون تصویب لایحه نگهبان سازمان‌های اهداف دانشگاه استقلال اعضای می‌توان مبارزه بررسی تکرار پالرمو تاریخی محترم امیدواریم اشتباه برجام نمایندگان دنبال اساسی قانون تروریسم آمریکا برنامه فراملی مسئولین جرایم اقدامات پیشگاه آینده عجولانه تمامی تصمیمات اسلامی باشید پاسخگو بین‌المللی