برگزیده ها

مازندمجلس: «الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه گفت: مسکو و تهران درباره تحویل هواپیماهای «سوخو سوپرجت 100» به جمهوری اسلامی گفت‌وگو کرده‌اند.

مازندمجلس:

وزیر انرژی روسیه از توافق مسکو و تهران برای ورود هواپیماهای «سوخو سوپرجت 100» به ناوگان حمل و نقل هوایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
به گزارش نامه نیوز به نقل از فارس، «الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه گفت، مسکو و تهران درباره تحویل هواپیماهای «سوخو سوپرجت 100» به جمهوری اسلامی گفت‌وگو کرده‌اند.
بنا بر این گزارش، وزیر انرژی روسیه در گفت‌وگو با شبکه «روسیا 24» تأکید کرد: «ما درباره امکان خرید سوخو سوپرجت-100 توسط شرکای ایرانی مان گفت‌وگو کردیم و طرحی برای چگونگی انجام این کار تدوین کرده‌ایم».
این وزیر روس افزود، طرف‌های ایرانی و روسی توافق کرده‌اند که وسایل حمل و نقل مختلفی ساخت روسیه به ایران منتقل شود.
ایران از روسیه هواپیمای مسافری  می خرد
وی در این رابطه گفت: «امروز ما درباره تحویل واگن‌های مسافربری ریلی گفت‌وگو کردیم. ما قبلا 1200 واگن را تحویل داده‌ایم و در نظر داریم در سال 2018 میلادی نیز 3 هزار واگن دیگر به این ناوگان بیفزاییم».
وزیر انرژی روسیه همچنین اعلام کرد که در این نشست با حضور مقامات دولتی دو کشور درباره فروش بیشتر اتوبوس‌های ساخت روسیه و نیز ناوگان‌های حمل و نقل تولید شده توسط کارخانجات خودروسازی «کاماز» و «اواز» روسیه گفت‌وگوهایی انجام داده‌اند.
روسیه گفت‌وگو انرژی درباره تحویل سوپرجت کرده‌اند کردیم ایرانی گزارش جمهوری توافق هواپیمای تهران هواپیماهای ناوگان اسلامی