برگزیده ها

مازندمجلس: نایب رییس مجلس درباره از نصاب افتادن سوال نمایندگان از رییس‌جمهور درباره موسسات مالی توضیح داد.

مازندمجلس: سیدحسین نقوی حسینی در اخطاری در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس، گفت: همانطور که استحضار دارید امضاهای سوال از رییس‌جمهور ۱۷۰ تا ۱۸۰ امضا بود اما بدون اینکه جلسه‌ای تشکیل شود تعداد امضاها به حدود ۳۵ امضا رسید یعنی توجیهی در این زمینه وجود نداشت و باید دید نحوه پس گرفتن امضاها چگونه بوده است، شما باید از شأن مجلس دفاع کنید.
وی همچنین گفت: قطع کلام نماینده طبق ماده ۱۱۴ آیین‌نامه داخلی مجلس ممنوع است. این کار یکی دو بار در زمان ریاست شما (مطهری) اتفاق افتاده است در حالیکه نماینده باید توضیحش را بدهد و رییس جلسه بگوید موضوع در دستور بوده یا نبوده است.
علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این اخطار، گفت: تعداد امضای سوال از رییس‌جمهور هیچ وقت ۱۸۰ امضا نبوده است. عده‌ای نامه‌ای را امضا کردند که سوال از رییس‌جمهور به جریان بیفتد. این نامه ۱۸۰ امضا داشت اما اصل سوال ۸۹ امضا داشت که نهایتا از حد نصاب پایین‌تر آمد.
وی افزود:‌ به نظر می‌رسد خود سوال‌کنندگان مقصر بودند و در هفته سرکشی به حوزه‌های انتخابیه برای حفظ امضاها تلاش نکردند البته طبیعی است ممکن است عده‌ای امضای خود را پس بگیرند اما خلاف آیین‌نامه اتفاق نیفتاده است.
مطهری راجع به قطع میکروفن یکی از نمایندگان گفت:‌ گاهی رییس می‌خواهد کلمه‌ای بگوید و نماینده‌ای که دارد صحبت می‌کند صدایش را بلند می‌کند، حرفش را ادامه می‌دهد و اجازه نمی‌دهد رییس جلسه حرف بزند. در این شرایط مجبوریم چند ثانیه میکروفنش را نگه داریم. گاهی اتاق فرمان میکروفنش را قطع می‌کند. من بابت امروز اگر باعث ناراحتی آقای گودرزی شدم از ایشان عذرخواهی می‌کنم.
وی اضافه کرد: من از ایشان پرسیدم آیا اخطار دارید یا تذکر و دیدم موضوع روشن نیست. این مساله باعث ناراحتی ایشان شد و خودم هم ناراحت شدم که بابت این موضوع عذرخواهی می‌کنم.

مطهری رییس‌جمهور می‌کند موضوع امضاها عذرخواهی می‌کنم امضای عده‌ای میکروفنش ناراحتی اخطار بگوید تعداد دارید امروز نماینده آیین‌نامه اتفاق ریاست نبوده