برگزیده ها
کشورهای مختلف راه تجارت با ارزی غیر از دلار را یافته‌اند/ آسیای میانه، چین، ترکیه و روسیه خواستار کنار گذاشتن دلار آمریکا

مازندمجلس: مدیرعامل بانک پارسیان با بیان اینکه کشورهای مختلف راه تجارت با ارزی غیر از دلار آمریکا را یافته‌اند، گفت:کشورهای آسیای میانه، چین، ترکیه و روسیه خواستار کنار گذاشتن دلار آمریکا از معاملات تجاری هستند.

مازندمجلس:کوروش پرویزیان در خصوص ممنوعیت ثبت سفارش با دلار آمریکا، گفت: به صورت طبیعی در تجارت معمول بین‌الملل باید هر ارزی قابل تبدیل به هر ارز دیگر و هر تجارت بین‌الملل باید با هر نوع ارزی امکان‌پذیر باشد. 

مدیرعامل بانک پارسیان با بیان اینکه وقتی یک ارز در تجارت کنار گذاشته می‌شود، محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود، گفت: محدودیت در تجارت با دلار آمریکا به غیر از دوران تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در سال‌های دیگری هم اتفاق افتاده بود اما در ارتباطات تجاری ایران و کشورهای مختلف علیرغم این محدودیت‌ها مسیرهایی را برای تجارت پیدا کرده بودند. 

وی افزود: بهترین روش مبادلات تجاری مبادله با ارزهای طرف تجاری کشورهاست یعنی اگر ایران و عراق با هم معامله می‌کنند بهتر است معاملات با ریال ایران و دینار عراق انجام شود بدون اینکه نگرانی برای تاجر در کاهش ارزش ارز محلی صورت گیرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه بهتر است معاملات تجاری در اروپا با یورو انجام شود، گفت: در آسیا هم برخی کشورهای آسیای میانه، ترکیه، چین و روسیه این تمایل را دارند که با ارزهای دیگری غیر از دلار آمریکا مبادلات تجارت را انجام دهند.

 

تجارت تجاری آمریکا کشورهای اینکه دیگری مبادلات ارزهای بین‌الملل معاملات روسیه مختلف پارسیان آسیای میانه مدیرعامل ترکیه بازرگانی