برگزیده ها
رئیس جمهور در حوزه خود حرف بزند نه مسائلی که به او مربوط نیست/روحانی از کارهای اساسی کشور فاصله گرفته

مازندمجلس: نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: سخنان امروز رئیس جمهور بدان معنا است که رییس جمهور از کارهای اساسی کشور فاصله گرفته و در این مسایل غیرمرتبط اظهار نظر می کند.

مازندمجلس:، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان، در تذکری شفاهی با استناد به ماده  8 قانون اساسی و ماده 4 قانون مدنی اظهار داشت: اگر قانونی در مجلس مصوب  شود و بعد از تایید شورای نگهبان در روزنامه رسمی چاپ شود پس از 15 روز این قانون لازم الاجراست که همه مکلف به اجرای آن هستند.

وی افزود: یکی از قوانینی که در کشور مصوب شده است در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است که متاسفانه امروز هم با یک بی تفاوتی و بی اعتنایی نسبت به تکالیف قانونی دستگاه های اجرایی به ویژه در حوزه خود دستوراتی که  رییس جمهور به دستگاه ها می دهند این قانون است.

این قانون بسیار ارزشمند را در دستگاه های جاری کشور معطل نگه داشته است .

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آقای رییس علیرغم همه مشکلاتی که در فرایند تصویب این قانون وجود داشت و با تمامی تشریفات طی شده چرا دولت از اجرای این قانونی که همه اعتقادات ما و همه مسایل جامعه متوقف بر این است استنکاف می کند.

«من خواهشم می کنم که در اینجا تذکر ویژه ای دهید ه این قانون بسیار مهم مورد توجه قرار گیرد چرا که شهید مطهری هم حیات یک جامعه را در احیای امر به معروف و نهی از منکر می دانستند. شما آقای مطهری نسبت به این موضوع تذکر ویژه دهید.»

وی ادامه داد: جمله ای که امروز در جامعه مطرح می شود و صحبت های ناروایی که گفته می شود اساسا در وظایف و اختیارات افراد نیست مثلا امروز مطرح کردند که اگر کسی بنا است سخنگوی مردم باشد فقط رییس جمهور منتخب مردم است یعنی کس دیگری حق ندارد چنین صحبتی داشته باشد.

پژمانفر همچنین عنوان کرد: این بدان معنا است که رییس جمهور از کارهای اساسی کشور فاصله گرفته و در این مسایل غیرمرتبط اظهار نظر می کند. کشاورزی،‌صنعت، حوزه هنر و حوزه های مختلف دیگر بار آنها روی زمین مانده است. خواهش من این است که تذکری داده شود که هرکس در حوزه خود حرف بزند.

وی افزود: امروز رییس جمهور در مقام رییس جمهوری باید کار خود را در حوزه کشاورزی،‌صنعت، و سایر کارهای اجرایی داشته باشد نه مسایلی که به او مربوط نیست.

براساس این گزارش علی مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به پژمانفر عنوان کرد: در موضوع امر به معروف و نهی از منکر حرف شما درست است. متاسفانه در همه دولت ها چه دولت قبلی و چه دولت فعلی به این موضوع اهمیت لازم را نمی دهند و وظیفه ای برخود قائل نیستند که این اشتباه است. چرا که ما در این زمینه اصل کلی داریم. که در حوزه امر به معروف و نهی منکر وظیفه دولت اسلامی است نه مردم ولی متاسفانه ما در همه دولت ها این نقص را می بینیم و امیدواریم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

 

قانون امروز جمهور پژمانفر معروف مطهری دستگاه جامعه قانونی متاسفانه موضوع کارهای اساسی زن مسایل صنعت وظیفه عنوان کشاورزی ‌صنعت بسیار اجرای گرفته فاصله مربوط شفاهی گزارش شورای افزود اظهار تذکری اسلامی اجرایی