برگزیده ها

مازندمجلس: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور از آغاز پروژه اتصال ریلی شیراز به بوشهر با فاینانس ۵ میلیارد یوآنی چین خبر داد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، خیرالله خادمی در مراسم قرارداد ساخت راه آهن شیراز بوشهر با بیان اینکه شبکه توسعه ریلی در اولویت های برنامه های دولت است، گفت: ۷ پروژه ریلی در میان پروژه های تعریف شده در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که طول این پروژه ها دو هزار و ۲۷۰ کیلومتر و هزینه ساخت این ۷ پروژه ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان معادل سه میلیارد دلار برآورد شده است. این پروژه ها از میان سه هزار و ۴۱۰ کیلومتر مسیر ریلی در حال مطالعه و اجرا انتخاب شده است.

وی با اشاره به توافقات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با فاینانسور خارجی تصریح کرد: با مطالعات فاز یک و دو پروژه ریلی شیراز بوشهر به پایان رسیده و با فاینانسور چینی به توافق رسیده ایم که برآورد مالی آن براساس فهرست بهای معرفی شده از سوی شرکت ساخت و توسعه مبنای کار قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبارات مورد نیاز ساخت این پروژه را براساس برآورد ریالی معادل دو هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان و از نظر ارزی معادل ۷۰۰ میلیون دلار عنوان و اظهار داشت: از آنجا که قرار است فاینانس این پروژه به صورت یوآن باشد قرار است طرف چینی ۵ میلیارد یوآن به اتصال ریلی شیراز بوشهر تخفیف بدهند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: با ساخت این خط آهن سالانه یک میلیون مسافر و ۱۲ میلیون تن بار میان بوشهر تا شیراز جابجا خواهد شد.

پروژه بوشهر شیراز میلیارد توسعه میلیون برآورد معادل رسیده براساس شهرسازی فاینانسور زیربناهای تومان اولویت کیلومتر قرارداد