برگزیده ها
دریابیگی: نمایندگان به تشکیلات کارگران و بازنشستگان بدهکارند/ آن ها باید در جهت رفع معضل اشتغال قانون‌گذاری کنند

اختصاصی مازندمجلس: نصرالله دریابیگی چهارمین فعال سیاسی استان مازندران است که در طی گفت‌وگو با وی به بررسی عملکرد نماینده‌های مازندران در مجلس شورای اسلامی پرداخته‌ایم. وی دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران است.گپ و گفت مازند مجلس با این فعال سیاسی را بخوانید:

اختصاصی مازندمجلس: زمان بازنشستگی برخی مدیران فرا رسیده است

نصرالله دریابیگی با اشاره به معضلاتی که کشور با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند گفت:  با توجه به اینکه که کشور با مشکلات متعددی مانند تورم، رکود، اشتغال و بحث عدالت اجتماعی روبرو است، لازم است نماینده‌های مجلس از تولید و اشتغال به خصوص اشتغال قشر جوان حمایت کنند.
در بحث قانون هدفمندی یارانه‌ها، قبل از اینکه به بحث پرداخت یارانه پرداخته شود باید بحث اشتغال جدی گرفته می‌شد. نمایندگان در این راستا کم کاری کردند. البته در کل مشکل اشتغال در کشور وجود دارد. یکی از مسائلی که نمایندگان مجلس باید به آن توجه کنند این است که نقش نظارتی خود را به خوبی ایفا کنند. امام (ره) فرمودند:((نگذارید انقلاب به دست نا اهلان و نا محرمان بیافتد)). باید تلاش نمایندگان مجلس بر این باشد که بهترین مدیران، فرمانداران شهرها باشند نه کسانی که حتی توان جمع کردن زندگی خود را ندارند.
وی ادامه داد: ما در استان افرادی داریم که زمان بازنشستگی آن‌ها می‌باشد و باید کنار بروند تا نیرو‌های جوان، تحصیل کرده، متمدن، متخصص و با اعتقاد به ارزش های جمهوری اسلامی و همچنین اعتقاد به کار و عدالت به میدان بیایند نه کسی که با پارتی بازی وارد کاری شده باشد. نماینده‌ی مجلس نباید به این فکر کند که من باند خود را سرکار بیاورم و دیگری باند خود را.

قانون‌گذاری در جهت رفع معضل اشتغال

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه نمایندگان مجلس در عزل و نصب مدیران دخالتی ندارند، عنوان کرد: وزارت کشور باید کار خود را انجام دهد. نمایندگان می‌توانند نظرات مشورتی خود را به مقامات تصمیم گیرنده ارائه دهند ولی نمی‌توانند نظر خود را تحمیل کنند و کار را به تهدید بکشانند، که اگر فلانی نیاید من وزیر را استیضاح می‌کنم. در حال حاضر در مازندران افرادی را داریم که در سن بازنشستگی به سر می‌برند و باید به بازنشستگی فکر کنند و به ورزش و عبادت بپردازند اما همچنان در قدرت هستند. امروز مهم‌ترین وظیفه نمایندگان این است که با اشراف به وضعیت معیشتی مردم، در جهت رفع معضل اشتغال قانون‌گذاری کنند.

وی افزود: این یک قانون الزامی است که درمان کارگران به صورت رایگان انجام شود. در زمان بررسی بودجه سال 97 با نمایندگان مجلس رایزنی‌هایی داشتیم. تعدادی از بند‌های بودجه مخصوص به سازمان تامین اجتماعی و بیمه‌شدگان به ضرر کارگران و بازنشستگان بود که از نمایندگان مجلس استان خواستیم به این بند‌ها رای منفی دهند. خوشبختانه اکثر آن ها مساعدت کردند اما یک نفر از این عزیزان حرف‌هایی می‌زند و یا پاسخ تماس ما را نمی‌دهد و ظاهرا به منافع وزارت بهداشت فکر می‌کند. در زمان مناسب اسم فرد مورد نظر را خواهم گفت.

نمایندگان نقش نظارتی خود را ایفا کنند

دریابیگی ضمن تاکید مجدد بر موضوع معیشت کارگران و بازنشستگان مطرح کرد: دغدغه‌ی امروز ما دغدغه‌ی معیشت و اشتغال مردم است. عدالت در طبقه‌ی کارگر را در ویترین‌ها مشاهده می‌کنیم. بنده و تشکیلات کارگران و بازنشستگان هیچ بدهکاری نسبت به نمایندگان مجلس نداریم در عین حال این نمایندگان مجلس هستند که به تشکیلات کارگران بدهکارند.
وی در پایان افزود: امیدوارم شاهد تقسیم عادلانه‌ی ثروت در استان باشیم. نمایندگان مجلس حتما با مشورت پیش بروند، و همچنین نقش نظارتی و مشورتی خود را به خوبی ایفا کنند. دخالت در امور اجرایی ممنوع و خیانت به ملت است. قانون هم تاکید بر نظارت دارد.

نصرالله دریابیگی نمایندگان مجلس خانه کارگر مازندران مازندمجلس