برگزیده ها

مازندمجلس: دبیر شورای امنیت ملی کشور نشان داد حرف و عمل او یکسان است. وی بدون محافظ با مترو طی طریق می‌کند و مشکلی هم ندارد.

مازندمجلس: روزنامه آفتاب یزد نوشت: «بیشتر وقت‌ها مسئولان کشورمان را با تشریفات خاصی اعم از محافظ و ماشین‌های آنچنانی در سطح شهر می‌بینیم؛ آن هم در حالی که باید مسئولان برای درک بیشتر شرایط مردم، رابطه مستقیم و رو در رویی با آنها داشته باشند نه این که با این قبیل کارها از آنها فاصله بگیرند. البته این تشریفات خاص، صدای برخی از مسئولان همچون علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی را درآورد؛ چرا که او در اظهار نظری در این خصوص گفته بود: «من مسئول امنیت کشور هستم. این که منافقین ترور می‌کردند مربوط به دهه ۶۰ است و دیگر نمی‌توانند ترور کنند. ضمن این که ما دستگاه‌های امنیتی قوی داریم، برای چه می‌ترسیم؟ بساط حفاظت شخصیت‌ها را باید جمع کنیم. ما حفاظت شخصیت‌ها‌ نداریم، تشریفات و پرستیژ شخصیت‌ها داریم. من مسجد می‌روم، پارک می‌روم، کوه می‌روم، تنها و با مترو می‌روم و هیچ مشکلی هم ندارم.»
عزت‌الله ضرغامی، فعال سیاسی اصولگرا هم جزء کسانی است که با این تشریفات مسئولان مخالفت کرده و گفته است: «سال‌هاست که در این مورد می‌گویم و می‌نویسم. نمی‌دانم چرا اسکورت و حفاظت و تشریفات و مسیر ویژه! به مذاق بسیاری از شخصیت‌ها خوش آمده است. خودش شده یک سبک زندگی جدید برای آنان! به قول رئیس‌جمهور: «والله بالله تالله» چهار تا خیابون تو تهران که قطار اسکورت خودروهای شاسی بلند و کوتاه و آمبولانس و ماشین پلیس و جرثقیل و... نمی‌خواد.»
حال تصویری در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی را در حالی که سوار بر مترو است نشان می‌دهد. این تصویر گویای این است که شمخانی به گفته خود پایبنده بوده و خود پیشقدم استفاده از وسیله نقلیه‌ای چون مترو شده است؛ آن هم بدون محافظ.
از سوی دیگر این اقدام دبیر شورای امنیت ملی مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و نسبت به آن واکنش‌هایی را نشان داده‌اند.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «وزرا و نماینده‌های مجلس رو به این حرکت مردمی دعوت می‌کنیم.»
فرد دیگری نوشته است: «چه خوبه که مسئولی را سوار بر مترو یا هر وسیله نقلیه عمومی می‌بینیم.»
شخصی نیز عنوان داشته است: «کاش بقیه مسئولان هم سوار بر مترو و اتوبوس می‌شدند تا حال مردم رو می‌فهمیدند.»
دیگری نوشت: «حتی اگر نمادین هم باشه کار قشنگیه.» کاربران دیگر گفته‌اند: «آقای شمخانی ممنون که در مترو مثل مردم عادی حاضر شدین. مرسی که هستین.»، «اگر شمخانی بدون‌ محافظ در مترو باشه کارش با ارزشه.»، « با این کارشان منت بر سر ما گذاشتند.»
شمخانی تشریفات مسئولان می‌روم امنیت شخصیت‌ها کاربران حفاظت شورای محافظ بیشتر نوشته دیگری وسیله زن شبکه‌های مسئول اسکورت داریم اجتماعی