برگزیده ها

مازندمجلس: کیهان نوشت:ارگان رسانه‌ای سرویس جاسوسی و وزارت خارجه انگلیس می‌گوید جنگ سوریه برای ایران پرهزینه بود و ایران نباید وارد چنین جنگی می‌شد.

مازندمجلس: شبکه دولتی انگلیس بدون اینکه بر ناراحتی اصلی خود درباره حضور موفق ایران در این جنگ اشاره کند می‌نویسد: حدود هفت سال دخالت تمام‌عیار ایران در جنگ داخلی سوریه، برای تهران چقدر خرج داشته است؟ در سال‌های اخیر، این سوال بارها به خصوص در میان گروه‌های مخالف یا منتقد حکومت ایران مطرح شده است. در داخل کشور در جریان اعتراض‌های دی 1396، خرج کردن برای سوریه در شعارهای معترضان شنیده شد.
به گزارش نامه نیوز بی‌بی‌سی در ادامه مدعی شد ایران سالی 6 میلیارد دلار و مجموعا 36 میلیارد دلار برای جنگ سوریه هزینه کرده و این رقم، پول نصف یارانه‌های پرداختی بوده است.
درباره این عملیات روانی بی‌بی‌سی باید به چند نکته اشاره کرد. اولا، اگر واقعا رژیم انگلیس، جنگ سوریه را یک جنگ داخلی می‌داند، پس وسط این جنگ داخلی چه غلطی می‌کرده که با داعش و عربستان و آمریکا و رژیم صهیونیستی یک جبهه مشترک تشکیل داده بود؟!ثانیا، همین جبهه داعش را ابتدا در عراق پروراند و سپس آن را به مانند یک سرطان بدخیم به شرق (مرزهای ایران) و غرب (عمق خاک سوریه) سرایت داد. درواقع ائتلاف اشرار که انگلیس هم جزو آن است، یک بار 37 سال پیش، صدام را برای حمله به ایران تحریک و حمایت کردند و نوبت دوم، ماموریت صدام را به عهده داعش گذاشتند که چندین دولت مرتجع منطقه‌ای و غربی (ازجمله انگلیس و آمریکا) از آن حمایت مالی، تسلیحاتی، اطلاعاتی و آموزشی می‌کردند.فقط کافی است به گردانندگان شبکه دولتی انگلیس یادآوری کنیم جنگی را که 37 سال پیش به واسطه رژیم صدام به ملت ایران تحمیل کردند، به هزینه‌های 30 سال پیش، دست‌کم هزار میلیارد دلار خسارت برجای گذاشت؛ به عبارت دیگر اگر فرزندان غیور ملت ایران و دیگر فرزندان جبهه مقاومت، سر مار را در همان عراق و سوریه نمی‌کوبیدند، باید یک جنگ خانمان‌برانداز دیگر را در خاک خود تحمل می‌کردند و ضمن اینکه باید تا سال‌ها می‌جنگیدند و ویرانی و نابودی نسل و حرث را به چشم می‌دیدند، باید خسارت چندهزار میلیاردی را هم به جان می‌خریدند. بی‌تردید آمریکا و انگلیس می‌خواستند ایران را به منطقه جنگ‌زده‌ای ویرانه‌تر از سوریه و عراق و افغانستان تبدیل کنند اما حالا که پوزه‌شان به خاک مالیده شده، اظهار دردشان را با بهانه و دستاویزی دیگر (اظهار ناراحتی برای پول هزینه شده مردم ایران در جنگ سوریه!) بروز می‌دهند.
سوریه انگلیس هزینه میلیارد داخلی آمریکا حمایت می‌کردند فرزندان زن اظهار خسارت اشاره دولتی روانی اینکه ناراحتی گزارش درباره بی‌بی‌سی