برگزیده ها
شجاعی: وزارت کشور در رتبه اول اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات قرار دارد

مازندمجلس: رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور با اشاره به اینکه دسترسی آزاد به اطلاعات مورد تاکید دولت است اظهار کرد: فرمانداران طبق قانون اطلاعاتی که طبقه بندی نیست را در اختیار مردم قرار دهند.

مازندمجلس: سید رمضان شجاعی کیاسری در همایش استانداران، مديران کل سیاسی و فرمانداران سراسر کشور اظهار کرد: مأموریت های مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل در سه معاونت  معاونت اطلاع رسانی، معاونت روابط عمومی و معاونت بین الملل دنبال می شود.

 وی در ادامه بیان کرد: دستورالعمل چگونگی سفر مقامات وزارت کشور و سازمان های تابعه را تهیه کردیم. براساس این دستورالعمل هرگونه سفر مقامات باید با هماهنگی مرکز امور بین الملل انجام شود. دعوت مهمان خارجی هم باید با هماهنگی وزارت خارجه و وزارت کشور باشد. فرمانداران از مکاتبه مستقیم با وزارت خارجه و سفارتخانه های کشورهای دیگر پرهیز کنند.

شجاعی با بیان اینکه با همکاری وزارت امور خارجه در حال تهیه سامانه ای هستیم که اطلاعات اقتصادی داخل کشور و سایر کشورها را دارا باشد گفت: این سامانه زمینه توسعه همکاری های بین المللی استان های مختلف را تسهیل و بر نهایی شدن قراردادها و اجرای آن نظارت می کند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور همچنین با بیان اینکه رسانه یک قدرت بلامنازع است تصریح کرد: ارتقای سواد رسانه‌ای فرمانداران ضروری است. مواجهه با قدرت های رسانه ای دنیا، ابزار خود را می خواهد. فرمانداران باید هنر ارتباط گیری با رسانه را داشته باشد. برخورد اخلاقی با خبرنگاران لازم است زیرا خبرنگار نماینده افکار عمومی است. فرمانداران از ظرفیت شبکه های اجتماعی هم استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: دسترسی آزاد به اطلاعات مورد تاکید دولت است. وزارت کشور بین دستگاه ها و وزارتخانه ها رتبه اول در دسترسی آزاد مردم به اطلاعات را دارد. فرمانداران اطلاعات طبقه بندی نشده را طبق قانون در اختیار مردم قرار دهند.

شجاعی همچنین با بیان اینکه دستورالعمل مدیریت اطلاع رسانی بحران های طبیعی و انسان ساخت در حال تهیه است و اختیارات مسئولان در اطلاع رسانی مشخص می شود اظهار کرد: از فرمانداران می خواهیم که جلسات شورای اطلاع رسانی به طور مستمر تشکیل شود.

وی ادامه داد: تاکید داریم که از مسیر روابط عمومی، فرمانداران با مردم  در ارتباط باشند. روابط عمومی آیینه تمام نمای کار شما و رابط شما با مردم هستند. از روابط عمومی ها بخواهید که افکارسنجی و نظرسنجی انجام دهند.

شجاعی در پایان به فرمانداران گفت: گزارش عملکرد خود را متقن و مستند تهیه کنید، با اصحاب رسانه در ارتباط باشید، تور رسانه ای راه بیندازید، از حضور در  محافل پرحاشیه پرهیز کنید، در مصاحبه های خاص از ستاد وزارت کشور مشورت بگیرید، در مصاحبه ها از کلماتی استفاده کنید که هزینه نداشته باشد، دیدارهای مردمی داشته باشید، نمایشگاه های تخصصی برگزار کنید، از کانال های اطلاع رسانی و کلیپ و اینفوگرافی استفاده کنید. اگر جایی هم لازم است از مردم عذرخواهی کنید و فرهنگ عذرخواهی را نهادینه کنید

مازندمجلس وزارت کشور شجاعی کیاسری دارات کل