برگزیده ها

مازندمجلس: مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد: جنجال‌های رسانه‌ای غرب علیه دمشق با هدف جلوگیری از تحقق پیروزی در سوریه است.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از شبکه المیادین، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه گفت: آنچه غرب تحت عناوین شیمیایی یا بشردوستانه از طریق جنجال‌های تبلیغاتی علیه سوریه منتشر می‌کند، بیانگر ناراحتی آن در پی دستاوردهای ارتش سوریه در غوطه شرقی است.
وی با بیان اینکه اسرائیل، آمریکا و کشورهای غربی برای جلوگیری از هدف قرار گرفتن تروریست‌ها در غوطه تلاش بسیاری کردند، درگیری در غوطه را نقطه تعیین‌کننده‌ای برای حمایت از پایتخت و میلیون‌ها شهروند عنوان کرد.
شعبان افزود: ما هیچ سخنی از غرب در مورد بمباران غیرنظامیان در دمشق به دست افراد مسلح نشنیده‌ایم در حالی که کشتار ادامه دارد. جنگ علیه تروریسم برای آزادسازی تمام خاک سوریه ادامه دارد. اگرچه درگیری‌های غوطه تعیین‌کننده است.
وی افزود: اکثر غیرنظامیان در غوطه گروگان‌هایی نزد افراد مسلح هستند و غرب به دنبال استفاده از این افراد در آینده است.
وی با اشاره به سخنان وزیر دفاع آمریکا گفت: هیچ گونه شواهدی مبنی بر استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی وجود ندارد.
مشاور بشار اسد در خصوص اتهامات نماینده فرانسه در شورای امنیت علیه سوریه مبنی بر عدم پایبندی به توافق آتش بس گفت: این ادعاها واقعیت ندارد.
وی تاکید کرد: پیروزی در سوریه نقشه سیاسی در منطقه را ترسیم می‌کند و این یکی از دلایل جنجال‌های رسانه‌ای غرب علیه دمشق است اما سوریه از این تبلیغات منفی نمی‌هراسد.
شعبان در مورد اشارات ضمنی فرانسه و آمریکا به امکان حمله به سوریه گفت: ما بسیار قوی هستیم و مساله تجاوز به سوریه بعید است زیرا هزینه‌های سنگینی را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: تمام هم‌پیمانان دمشق طبق قوانین احترام متقابل با سوریه تعامل دارند.
مشاور بشار اسد با اشاره به اینکه تهدیدات بنیامین نتنیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران و سوریه چیزی را تغییر نخواهد داد، گفت: محور سوریه، ایران، روسیه و مقاومت محور قدرتمندی است.
وی در مورد هدف واشنگتن از حضور در شرق فرات گفت: دلیل این امر جدا کردن عراق از سوریه و تضعیف ائتلاف علیه تروریسم است.
شعبان به تجاوزات ائتلاف سعودی در یمن اشاره کرد و گفت: این جنگ سعودی- اسرائیلی است که هدف از آن تجزیه یمن و تضعیف کشورهای حوزه خلیج فارس و سپس تجزیه آنهاست.
وی در پاسخ به سوالی در مورد سفر ولیعهد عربستان به انگلیس و رویکرد لندن نسبت به جنگ یمن گفت: چگونه انگلیس می‌تواند نسبت به آنچه در غوطه رخ می‌دهد، نگران باشد در حالی که چشمان خود را به روی اینکه چطور کودکان یمنی کشته می‌شوند، بسته است.
به گفته شعبان، استراتژی نظامی جدید آمریکا بر این تاکید دارد که غرب از تفکر استعمارگرایانه خارج نشده است و به اموال ما چشم طمع دوخته و منافع اسرائیل را در اولویت قرار داده است.
وی گفت: این استراتژی گام جدیدی برای نابودی کشورها از طریق گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی و شرکت‌های نظامی بوده و تمام آنچه رخ می‌دهد، با هدف نابودی مساله فلسطین است.
در همین راستا شعبان گفت: گروهی از صهیونیست‌ها سیاست‌های آمریکا را هدایت می‌کنند و گواه این مساله تصمیماتی است که  واشنگتن در مورد قدس اتخاذ می‌کند.
سوریه شعبان آمریکا مشاور اینکه مساله افزود اشاره می‌کند افراد تجزیه دنبال ائتلاف تضعیف واشنگتن عربستان سعودی نظامی نابودی استراتژی می‌دهد انگلیس تاکید ندارد کشورهای رسانه‌ای اسرائیل شیمیایی سیاسی غیرنظامیان جنجال‌های استفاده تروریسم ادامه فرانسه