برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر خارجه قطر گفت، اظهارات اخیر ولیعهد عربستان در مورد بحران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بیانگر نگرانی و مشغول بودن مقامات سعودی به این مساله است چراکه این موضوع برخلاف کم اهمیت جلوه دادن آن در دیدارها و سخنانشان مدام تکرار می‌شود.

مازندمجلس: محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر نسبت به تشبیه بحران خلیج فارس به بحران میان آمریکا و کوبا و به کارگیری اصطلاحاتی که دوره آن گذشته ابراز تعجب و تاکید کرد: کشورها از روی مساحت قیاس نمی‌شوند چراکه ممکن است ما کشور کوچکی باشیم اما دارای افراد خردمند با دل‌های بزرگ هستیم که به شهروندان و اتباع کشور توجه می‌کنند.
وزیر خارجه قطر گفت: کشورهای بزرگی نیز وجود دارند که دل‌ها و ذهن‌هایشان کوچک است و سرگرم توطئه چینی و برهم زدن ثبات در منطقه‌اند.
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان پیشتر در دیدار با خبرنگاران در قاهره محاصره قطر را مساله‌ای پیش‌ پاافتاده و کم اهمیت عنوان کرده و سیاست چهار کشور محاصره کننده قطر را به سیاست آمریکا در قبال کوبا تشبیه کرده بود.
وی گفته بود، کل جمعیت قطر به تعداد جمعیت یک خیابان مصر هم نمی‌رسد و پرونده قطر را یک مقام درجه دوازدهم وزارت خارجه رسیدگی می‌کند.
خارجه سیاست جمعیت محاصره آمریکا تشبیه بحران