برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اگر خشونت علیه زنان را تحمل کردیم فردا باید نسل کشی را تحمل کنیم. بفهمیم که اگر فرهنگ خشونت و حذف و نفرت را پذیرفتیم، باید شاهد افراط نیز باشیم.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز در همایش بین المللی «زنان، صلح و امنیت پایدار» در تهران شرکت و سخنرانی کرد.

وی در این همایش با بیان اینکه زنان می توانند پیشگام مبارزه با خشونت و نفرت باشند و هستند، اظهار داشت: زنان می توانند پیشگام ساختن یک فکر نو، یک نگرش نو، یک دیدگاه نو مبتنی بر شفقت و رحمت باشند. زنانی که نمونه شفقت و نشانه مهر و محبت خداوند هستند، مادرانی که برای همه ما نماد مهربانی هستند می توانند این مهربانی را به تمام دنیا گسترش دهند.

ظریف ادامه داد: زنان هیچگاه نباید اجازه دهند که مادران سربرنیتسا فراموش شوند؛ مادرانی که در مقابل چشمان جامعه بین الملل و در برابر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل شاهد کشته شدن بی رحمانه فرزندان، برادران و پدرانشان بودند. این علایم خشونت باید توسط زنان برای همیشه به جهانیان معرفی شوند تا دیگر اجازه داده نشود که این مسائل مجددا تکرار شود.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: باید فهمید که امنیت ما به قیمت ناامنی دیگران میسر نیست. بفهمیم که اگر خشونت علیه زنان را تحمل کردیم فردا باید نسل کشی را تحمل کنیم. بفهمیم که اگر فرهنگ خشونت و حذف و نفرت را پذیرفتیم، باید شاهد افراط نیز باشیم. باید شاهد فرهنگ قربانی باشیم. اگر فرهنگ بی تفاوتی در قبال سلاحهای کشنده و خطرناک را بپذیریم باید شاهد آدم کشی در شهرها نیز باشیم.

ظریف افزود: فرهنگ خشونت، ظلم و ستم علیه زنان و کودکان مرز نمی شناسد. نباید اجازه داد به نام پیامبر عظیم الشان اسلام خشونت، ظلم و تبعیض علیه نیمی از جامعه اسلامی یعنی زنان رواج داده شود. نباید اجازه داد فرهنگ تبعیض، نفرت و خشونت در جامعه، منطقه و جهان جای فرهنگ محبت، مهر و برابری را بگیرد.

زن زنان خشونت فرهنگ اجازه همایش نباید توانند باشیم جامعه امنیت بفهمیم تبعیض مادرانی خارجه پایدار کشورمان پیشگام باشند مهربانی