برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده سابق مجلس می گوید: باید جریان‌های سیاسی به یک فهم مشترک درباره مسائل اولویت‌دار کشور برسند و رسیدن به این مقصود از راه گفتگو و تبادل‌نظر امکان پذیر است.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز احمد بخشایش اردستانی درباره تلاش وزارت کشور برای برقراری گفتگوی سیاسی بین جریانات مختلف به خبرآنلاین گفت: اتفاقا کار خوبی است چون برخلاف تصور عمومی، مشکل عمده امروز بین اصلاح طلبان و اعتدالیون وجود دارد. آقای روحانی دوره بعد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی کند، به همین علت دیگر نیازی به حمایت شدن از سوی اصلاح طلبان نمی بیند. از طرفی اصلاح طلبان نیز می خواهند سفره خود را از دولت جدا کنند.
وی که سابقه عضویت در کمیسیون ماده 10 احزاب را در کارنامه سیاسی خود دارد، با اشاره به مرزبندی دولت دوازدهم و اصلاح طلبان با یکدیگر افزود: در عوض گروهی از اصولگرایان به ویژه میانه روها معتقدند تمایلات اصولگرایی آقای روحانی زیاد است بنابراین امروز بیشتر آنها با آقای روحانی هستند.
این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه اصلاح طلبان خود را برای انتخابات 1400 آماده می کنند، یادآور شد: اصلاح طلبان گرچه در انتخابات ریاست جمهوری از آقای روحانی حمایت کردند اما نمی خواهند هزینه عملکرد دولت او را متقبل شوند به ویژه وقتی می بینند، پایانی بر اعتراضات حق خواهی اعم از کارگران فولاد و هپکو، سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری و غیره نیست چون آنها حق شان را می خواهند.
وی افزود: گفتگوهای سیاسی بین جریانات مختلف موجب توجه بیشتر اعتدالی ها و اصلاح طلبان به مسائل اولویت دار کشور می شود. البته اصولگراها نیز در این جلسات گفتگو شرکت می کنند حرف ها را گوش می دهند و طرح بحث می کنند در مجموع این گفتگوها باعث می شود جریانات سیاسی درباره مسائل و موضوعات مهم کشور به فهم مشترک، اتحاد و همگرایی برسند.
این استاد دانشگاه تأکید کرد: دولت پیر و مسن است و نمی تواند زیاد کار عمده ای انجام دهد مثلا بخش های مختلف اقتصاد کشور هماهنگی با هم ندارند و جزیره ای عمل می کنند یا در مبارزه با فساد مشکل و معضل داریم اگر تمام جریانات سیاسی به جریان آزاد اطلاعات اعتقاد داشته باشند این مسئله موجب کم شدن فساد سیستمی در کشور می شود اما در عوض هرچه افتراق جریانات سیاسی بیشتر شود، ناکارآمدی حاکمیت را در پی خواهد داشت.
بخشایش اردستانی اظهار کرد: جریان های سیاسی اعم از اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال که در حاکمیت هستند باید به خودشان بیایند و بفهمند مردم با کسی شوخی ندارند. مردم 40 سال انقلاب را حفظ کردند و وقتی انحراف دیدند انحرافات را اصلاح کردند اما همیشه این طور نخواهند ماند و روزی مردم خسته می شوند و بد طوری رفتار خواهند کرد. پس باید جریان های سیاسی به یک فهم مشترک درباره مسائل اولویت دار کشور برسند و رسیدن به این مقصود از راه گفتگو و تبادل نظر امکان پذیر است.
سیاسی اصلاح طلبان روحانی جریانات مسائل خواهند بیشتر جریان انتخابات ندارند درباره مختلف گفتگو اولویت مشترک اصولگرایی حاکمیت برسند افزود ریاست تمایلات جمهوری حمایت امروز اردستانی بخشایش