برگزیده ها

مازندمجلس: داعش در افغانستان همزمان با تلاش‌ها برای توسعه جایگاهش در این کشور جنگ‌زده از تمامی مسلمانان سراسر جهان دعوت کرد تا اگر نمی‌توانند خود را به سوریه و عراق برسانند؛ به کشور افغانستان بیایند.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه نظارتی SITE که بر فعالیت‌های تروریستی نظارت دارد، گفت: یک فیلم تحقیقاتی ۲۵ دقیقه‌ای توسط داعش در ولایت خراسان در تاریخ چهار مارس سال جاری میلادی منتشر شده که تاکید دارد پناهگاه‌های داعش در شمال و شرق افغانستان گزینه خوبی برای مهاجرت هستند.
یکی از شبه‌نظامیان داعش در این فیلم گفت: از تمامی مسلمانان سراسر جهان دعوت می‌کنیم تا به خراسان مهاجرت کنند. اگر شما نمی‌توانید به عراق و سوریه مهاجرت کنیم، به خراسان بیایید. نام خراسان به یک منطقه تاریخی اشاره دارد که شامل بخش‌هایی از افغانستان، پاکستان و کشورهای همسایه است.
این ویدوئو در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها نسبت به فرار شبه‌نظامیان داعش از میدان‌های جنگ در سوریه و عراق و راهی شدنشان به سمت افغانستان منتشر شده است؛ افغانستان کشوری که داعش در آن حضور اندک اما قوی دارد.
خبرگزاری فرانسه اخیرا گزارش داده بود که شبه‌نظامیانی از فرانسه و الجزایر از سوریه به داعش در ولایت جوزجان افغانستان پیوسته‌اند.
در این فیلم داعش نیروهایی را نشان می‌دهد که پیام‌هایی را به زبان پشتو، فارسی و ازبک مطرح می‌کنند. در این فیلم همچنین وعده دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای نابود کردن داعش در افغانستان به سخره گرفته شده و اعدام‌های زندانیان و آموزش کودک سربازان نیز به نمایش گذاشته شده است.
افغانستان خراسان سوریه مهاجرت فرانسه منتشر شبه‌نظامیان ولایت گزارش بیایید نمی‌توانید خبرگزاری