برگزیده ها

مازندمجلس: یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی عراق در واکنش به اظهارات امروز وزیر خارجه ترکیه گفت: بعید است دولت عراق با انجام عملیات مشترک با ترکیه علیه شبه‌نظامیان کُرد موافقت کند.

مازندمجلس: کریم النوری یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی عراق با بیان اینکه اظهارات مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه تجاوز به مرزهای عراق به شمار می‌رود، گفت: ما از هیچگونه تجاوز ترکیه به مرزهای عراق، چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

وی اظهار داشت: بعید است که دولت عراق با آنچه مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت، موافقت کند و وزارت خارجه عراق باید در این زمینه توضیح بدهد.

وزیر خارجه ترکیه امروز پنجشنبه در نشستی خبری گفت: بعد از پایان شاخه زیتون در عفرین و پس از برگزاری انتخابات سراسری در عراق، عملیات مشترکی را با بغداد علیه شبه‌نظامیان کُرد در این کشور اجرا خواهند کرد.

ارتش ترکیه از روز شنبه یکم بهمن ماه عملیاتی را به نام «شاخه زیتون» با هدف بیرون راندن شبه نظامیان وابسته به «یگان‌های مدافع خلق» شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در ناحیه عفرین آغاز کرده است. ترکیه گروه «یگان‌های مدافع خلق» را تشکیلاتی تروریستی می داند و بارها از حمایت های آمریکا از این گروه انتقاد کرده است.
ترکیه خارجه مرزهای زیتون یگان‌های مدافع تجاوز عفرین اوغلو عملیات موافقت مولود چاووش النوری