برگزیده ها
حضور نسل جدید در کتابخانه‌ها سبب افزایش و تشویق به مطالعه خواهد شد /  کتابخانه ها به عنوان باشگاه فرهنگی مورد توجه هستند

مازندمجلس: وزیر ارشاد معتقد است کتابخانه‌ها به عنوان باشگاه فرهنگی همواره مورد توجه بوده و نگاهی به تاریخ هم نشان می‌دهد که تمدن اسلامی از کتابخانه‌ها شروع شده است.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار هنرنیوز، صبح امروز سیدعباس صالحی وزیر ارشاد به همراه علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های کشور ، علی نیکنام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، نیکنام حسین‌پور،‌ سرپرست خانه کتاب و محمود آموزگار،‌ دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به همراه جمعی از مدیران حوزه کتاب از کتابخانه ارغوان در منطقه دبیاجی جنوبی تهران بازدید کردند.
امسال ۱۷ اسفند به مناسبت سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای نخستین بار برنامه کتابخانه گردی در کتابخانه‌های عمومی کشور به اجرا گذاشته شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد و اسلامی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: کتاب، از دیرباز مایه و کانون اصلی تمدن بشری و مایه توجه بوده است و طرح امسال نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای برگزاری روز کتابخانه گردی، کمکی است که حوزه‌های مختلف کتاب را جدی بگیریم.

سید عباس صالحی افزود: کتابخانه‌ها به عنوان باشگاه فرهنگی همواره مورد توجه بوده و نگاهی به تاریخ هم نشان می‌دهد که تمدن اسلامی از کتابخانه‌ها شروع شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ویژگی مهم کتابخانه‌ها این است که بسیاری از مجموعه‌های فرهنگی به قشری خاص تعلق دارد، اما کتابخانه‌ها محدود به گروه سنی خاصی نیستند و از کودکان تا افراد مسن به آن مراجعه می‌کنند.

وی در خصوص سرانه مطالعه در ایران گفت: اگر فضای مجازی را هم جزو مطالعه ایرانیان در نظر بگیریم، مطالعه در کشور ما سرانه بالایی دارد.

وزیر ارشاد درباره انتظار خود از مدیریت کتابخانه‌ها گفت: مسؤولان کتابخانه‌ها باید به کودکان بیشتر توجه کنند و بزرگتر‌ها تحمل سر و صدای کودکان را در محیط کتابخانه داشته باشند، چون حضور نسل جدید در کتابخانه‌ها به افزایش مطالعه و تشویق آن‌ها به کتابخوانی کمک می‌کند.

وی افزود: علاوه بر این، باید منابع موجود در کتابخانه‌ها افزایش و تنوع لازم را پیدا کند

مختارپور نیز صبح امروز بازدید خود را از کتابخانه‌های اشرفی اصفهانی و فاطمةالزهرا(س) واقع در غرب تهران آغاز کرد. برنامه کتابگردی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تا عصر ادامه داشت.

گزارش از: مجید معافی
کتابخانه‌ها کتابخانه‌های کتابخانه عمومی مطالعه تهران ارشاد بازدید اسلامی عنوان فرهنگی افزایش کودکان بگیریم امسال برنامه فرهنگ افزود سرانه امروز باشگاه تشویق ارغوان گزارش صالحی دبیرکل همراه نیکنام