برگزیده ها

مازندمجلس: اندی هلدین، کارشناس ارشد اقتصادی بانک مرکزی انگلیس؛ اعلام کرد هر چند که ارزهای مجازی برای سیستم مالی خطرناک نیستند، اما مخاطراتی برای مصرف‌کنندگان انگلیسی دارند.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز اندی هلدین، کارشناس ارشد اقتصادی بانک مرکزی انگلیس؛ اعلام کرد هر چند که ارزهای مجازی برای سیستم مالی خطرناک نیستند، اما مخاطراتی برای مصرف‌کنندگان انگلیسی دارند.
به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از رویترز؛ هلدین در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: ریسک‌های بالقوه زیادی در این زمینه وجود خواهند داشت که یکی از آن‌ها برای مصرف‌کنندگان به هنگام خرید اجناس خواهد بود.
ارزش بیت‌کوین که شناخته شده ترین ارز مجازی به شمار می‌رود به ۱۰ هزار دلار در ابتدای سال ۲۰۱۷ و ۲۰ هزار دلار تا اواسط دسامبر رسید. اما پس از آن قیمت این ارز به سطح ۶۰۰۰ دلاری سقوط کرد و هنوز در حال بهبودهای جزئی است.
نگرانی‌های هلدین مشابه آن‌هایی است که توسط مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی این کشور؛ در سخنرانی روز جمعه بیان شد، پیش از این دو نفر نیز، سایر مقامات مالی انگلیس نگرانی‌های مشابهی را مطرح کرده بودند.
بسیاری از سازمان‌های تنظیم مقررات جهان، نسبت به ارزهای مجازی هشدار داده‌اند و چین موسسات مالی خود را از انجام پردازش این ارزها منع کرده است. کارنی گفته بود هنوز گام‌های زیادی باقی است اما تکنولوژی این ارزها می‌تواند منجر به بهبود پرداخت‌ها و شفافیت دارایی‌ها شود.
هلدین اعلام کرد بانک مرکزی انگلیس به پایش ارزهای مجازی ادامه می‌دهد و ارزهای مجازی که یک درصد از ثروت جهان را در بر می‌گیرند خطری برای سیستم مالی جهانی محسوب نمی‌شوند. او در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است در این ارزها سرمایه‌گذاری کند یا خیر پاسخ داد من بسیار ریسک‌گریز هستم و فکر نمی‌کنم چنین کاری انجام دهم.
 
منیع: ایسنا
مجازی ارزهای هلدین مرکزی مصرف‌کنندگان ارزها انگلیس نگرانی‌های کارنی زیادی گزارش هشدار اعلام سیستم