برگزیده ها

مازندمجلس: حزب اس پی دی آلمان به دنبال توافق یکشنبه گذشته بر سر تشکیل دولت ائتلافی، با اعضای محافظه کار مرکل در ائتلاف جدید همکاری می کند.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز ایرنا نوشت: یک رسانه آلمانی به نقل از «زیگمارگابریل» وزیر امور خارجه آلمان تایید کرد که در دولت جدید ائتلافی این کشور در پست کنونی اش خدمت نخواهد کرد و «هایکو مس» وزیر دادگستری آلمان جانشین احتمالی گابریل خواهد بود.
تارنمای «دویچه وله آلمان» امروز (پنجشنبه) افزود: این دیپلمات ارشد آلمانی در توئیتی نوشت: به فعالیت های خود به عنوان یک از اعضای منتخب بوندستاگ (پارلمان آلمان) ادامه خواهد داد. خدمت به حزبم افتخار بزرگی برای من است که عمیقا از آن خوشحال هستم.
گابریل گفت: در ساعات پایانی روز چهارشنبه از این تصمیم حزب سوسیال دمکراتیک (اس پی دی) آگاه شده است.
انتظار می رود حزب اس پی دی روز جمعه رسما جانشین گابریل و انتصابات دیگری از این حزب در دولت ائتلافی جدید به ریاست «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان را اعلام کند.
حزب اس پی دی آلمان به دنبال توافق یکشنبه گذشته بر سر تشکیل دولت ائتلافی، با اعضای محافظه کار مرکل در ائتلاف جدید همکاری می کند.
گابریل از سال 2013 معاون صدر اعظم آلمان بوده است. وی در اولین ائتلاف بزرگ مرکل در پست وزیر محیط زیست بین سال های 2005 و 2009 خدمت کرد. وی همچنین بین سالهای 2013 تا 2017 وزیر اقتصاد بوده است.
این سیاستمدار آلمانی از سال 2009 تا 2017 رهبر حزب اس پی دی بود. وی از آغاز سال گذشته میلادی جانشین «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه پیشین آلمان شد.
 اعضای حزب چپ میانه سوسیال دمکرات آلمان روز یکشنبه پس از 5 ماه از انتخابات پارلمانی فدرال آلمان با 66.02 درصد رای مثبت با تشکیل دولت موسوم به «ائتلاف بزرگ» با حزب دمکرات مسیحی آنگلا مرکل موافقت کردند.
با رای مثبت اعضای حزب سوسیال دمکرات انتظار می رود که مرکل از اواسط ماه مارس (اواخر اسفند ماه) چهارمین دوره صدر اعظمی خود را بطور رسمی آغاز کند.
آلمان گابریل خارجه دمکرات اعضای ائتلاف سوسیال جانشین ائتلافی آلمانی تشکیل یکشنبه انتظار آنگلا گذشته