برگزیده ها

مازندمجلس: مشاور فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) گفت که خط مقدم ما امروز به همت شهدا به آن‌سوی مدیترانه رفته است.

مازندمجلس: یادواره «ستارگان و دردانه های دوکوهه» امشب  با حضور سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ،  سردار جعفر اسدی مشاور فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص)، سردار محمد اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله(ع) و جمعی از خانواده شهدا و جانبازان در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.
در این مراسم سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) در سخنانی گفت: ستارگان دوکوهه فرماندهانی در طول دفاع مقدس بودند که روز و شب خود را به نور افشانی در بین کسانی می پرداختند که برای دفاع از اسلام و انقلاب و مردمشان آمده بودند.
سردار یزدی با اشاره به فرماندهان دوکوهه ادامه داد: آنها کسانی همچون جاوید الاثر احمد متوسلیان، شهید ابراهیم همت و شهید رضا چراغی و شهید عباس کریمی و سایر فرماندهانی بودند که لحظه لحظه های زندگیشان در دوران دفاع مقدس برای همه رزمندگان درس بود.
وی تاکید کرد: این فرماندهان کسانی بودند که امروز با یاد و خاطرشون افتخار و عزت جمهوری اسلامی را لمس می کنیم و امیدواریم بتوانیم دینمان را به آن ها اداکنیم.
در ادامه سردار محمد جعفر اسدی مشاور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و از فرماندهان دوران دفاع مقدس در سخنانی با تاکید بر اینکه یک روز برای موجودیت خود می جنگیدیم اما امروز برای ارتقای قدرت خود می جنگیم تصریح کرد: اسراییل التماس می کند دلارهای عربی خرج می شود و می گویند باید ایران را پس برانیم که قدرت ایران غلبه نکند اما می کند. این حیاتی است که شهدا به ما بخشیدند و امروز گله دارند چرا باید با شیطان معامله کنیم. 
وی بخش دیگر زندگی شهدا را حیاتی دانست که به جامعه بخشیده اند و افزود: حاج احمد متوسلیان در دیاری که روزی برای اسرائیل تبلیغ می کردند شجره طیبه ای را غرس کرد که تا به امروز مردمان از آن بهره مند شوند. کسی گمان نمی کرد جنگ 33 روزه به نفع حزب الله تمام شود. نیروهای رژیم صهیونیستی در مرز فنس هایی کشیدند و تابلویی به سه زبان نصب کردند و چند جا را برای تحویل اسرای حزب الله لبنان، شیعیان و سید حسن نصرالله مشخص کردند.
سردار اسدی بیان کرد: بارها فرمانده یکی از مجهزترین ناوهای رژیم صهیونیستی گفته بود که این ناو توانایی دارد هر موشکی که به ما شلیک شود و هر کشتی ای که دستور بدهند در بندرعباس را منهدم کند. حزب الله این ناو را هدف قرار داد و رژیم صهیونیستی ادعا کرد که سیستم های ما خاموش بود وگرنه حزب الله نمی توانست ناو ما را هدف قرار دهد. همه دست به دست هم دادند تا حزب الله را نابود کنند اما نتوانستند.
وی با اشاره به این سخن امام راحل که ما برای یک لحظه از جنگ نادم و پشیمان نیستیم آن را مهر صحتی بر همه دفاع مقدس دانست و افزود: خط مقدم ما امروز به همت شهدا به آنسوی مدیترانه رفته است. 
سردار اسدی بیان کرد: بشار اسد کنار گوش رئیس جمهور وقت سید محمد خاتمی گفت که گفت و گوی تمدن ها برای شما عزت نمی آورد بلکه مبارزه با آمریکا برای شما عزت می آورد.
در پایان مراسم نیز از خانواده شهیدان فرجی، رضایی، نوروزی، حیدری و جانبازان علی اکبر سلیمانی، اکبر مبصری و حمید بهتاش تقدیر شد.
سردار فرمانده امروز فرماندهان کسانی قرارگاه صهیونیستی دوکوهه افزود ادامه متوسلیان دوران دانست تاکید حیاتی سخنانی مشاور محمدرضا ستارگان مدیترانه الانبیا خانواده فرماندهانی مراسم جانبازان اشاره