برگزیده ها

مازندمجلس: اسوشیتد پرس گزارش داده است که تمام کشورهایی که از طرح آمریکا برای وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم، متاثر می‌شوند، دعوت شده‌اند تا برای حذف شدن از این قانون، با آمریکا مذاکره کنند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، اسوشیتد پرس گزارش داده است که تمام کشورهایی که از طرح آمریکا برای وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم، متاثر می‌شوند، دعوت شده‌اند تا برای حذف شدن از این قانون، با آمریکا مذاکره کنند. این قانون پس از این که امشب توسط دونالد ترامپ امضا شد، ظرف ۱۵ روز لازم‌الاجرا خواهد بود.

اسوشیتد پرس به نقل از افراد آگاه در مورد این برنامه، گزارش داد که کشورها در صورتی که بتوانند خطراتی که صادرات آنها برای ایالات متحده دارد را حل‌وفصل کنند، از این تعرفه‌ها معاف می‌شوند.

ترامپ در کنفرانس خبری خود اعلام کرد که تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم را امروز امضا خواهد کرد. اما بر خلاف آن‌چه قبلا در مورد تعرفه برای تمام کشورها، وعده داده بود، با یک عقب نشینی‌ کانادا و مکزیک را از این قانون معاف کرد.

ترامپ که واردات ارزان فولاد و آلومینیوم به آمریکا را به عنوان «حمله به کشور ما» توصیف کرد، در کنفرانس خبر گفت که بهترین نتیجه این است که کارخانجات به اینجا نقل مکان کنند. او اصرار داشت که تولید ملی به دلایل امنیتی مورد نیاز است.

ترامپ گفت: اگر شما می‌خواهید تعرفه پرداخت نکنید، کارخانه خود را به آمریکا بیاورید.

تعرفه آمریکا ترامپ واردات گزارش قانون فولاد آلومینیوم کشورها اسوشیتد درصدی کنفرانس می‌شوند مذاکره