برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ضعف مدیریت در به کارگیری بخش خصوصی را به دلیل بلد نبودن حکمرانی خوب از سوی مقامات دولتی عنوان کرد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، فرج اله رجبی در مراسم انتخاب چهره برتر سال ۹۶ در حوزه مسکن و ساختمان با بیان اینکه برنامه ملی بازآفرینی شهری بسیار بزرگ است و باید چابک تر شود، گفت: یکی از بزرگترین مشکلات ما در کشور این است که شیوه حکمرانی خوب  را بلد نیستیم و باید رابطه  مدیران و حاکمان با مردم تعریف شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش دولتی دست از سر بخش خصوصی برنمی دارد، چون مرزهای حکمرانی خود را تعیین نکرده است، افزود: هر روز از تمام دستگاه ها و سازمان های حاکمیتی و دولتی در خصوص لزوم اهمیت و میدان دادن به بخش خصوصی اظهار نظر می شود اما در عمل وقتی بخش خصوصی وارد قاب حکمرانی خودمان می شود، دیگر جایی برای او باقی نمی ماند.

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار داشت: نحوه ورود به بافت های فرسوده و احیای آنها بسیار مهم است و نباید از ظرفیت مردم و بخش خصوصی غافل شویم.

رجبی ادامه داد: در حال حاضر پیمانکاران میلیاردها تومان از دولت طلبکارند. دولت وقتی می خواهد مطالبات آنها را بازپرداخت کند، به صورت تدریجی و با مبالغ کم یا به صورت اوراق اسناد خزانه اسلامی مطالبات پیمانکاران را پرداخت می کند اما زمانی که قرار است از پیمانکار مالیات اخذ شود، می گوییم باید نقدا و فورا مالیات خود را بدهد؛ این همان حکمرانی بد است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر راه و شهرسازی دیشب در جلسه ای گفت چرا از ظرفیت های پیمانکاران خود در پروژه های عمرانی بین المللی استفاده نمی کنیم. به نظر من جواب این پرسش این است که چون حکمران خوبی نیستیم.

رجبی  افزود: در حوزه اقتصادی فقر را توزیع می کنیم. در مجلس در زمان رسیدگی به لایحه بودجه ۹۷ مصوب شد چون نمی توانیم برای حقوق های زیر ۵ میلیون تومان کاری انجام دهیم، پس بیاییم آنهایی که بالای ۵ مییلیون تومان را می گیرند را محدود کنیم که اقدام اشتباهی بود و اصلاح شد.

در پایان این مراسم، ایرج شهین باهر، شهردار تبریز و تقی رضایی مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز به عنوان چهره های سال ۹۶ در حوزه مسکن و ساختمان انتخاب شدند. همچنین محله بلاغی قزوین به عنوان پروژه منتخب عمرانی سال۹۶ در بخش مسکن و ساختمان و بازآفرینی شهری انتخاب شد.

ساختمان حکمرانی خصوصی افزود پیمانکاران تومان دولتی مسکن مالیات اسلامی شهرسازی عمرانی مجلس عنوان مطالبات پروژه شورای بازآفرینی اینکه مراسم بسیار نیستیم مهندسی اظهار ظرفیت