برگزیده ها
ادامه روند کاهشی قیمت خودروهای خارجی در روزهای پایانی سال/عرضه برخی خودروها ۶ تا ۴۲ میلیون تومان زیر نرخ نمایندگی

مازندمجلس: کاهش تقاضا برای خرید خودروهای خارجی باعث شده قیمت این خودروها در بازار در برخی موارد به زیر نرخ نمایندگی برسد و در این شرایط فعالان بازار پیش بینی می‌کنند روند کاهشی قیمت‌ها در روزهای پایانی سال نیز ادامه داشته باشد.

مازندمجلس:، قیمت‌گذاری نجومی برای خودروهای خارجی و پیگیری موضوع کاهش تعرفه واردات خودرو در مجلس باعث کاهش تعداد خریداران این خودروها شده و همین مسئله روند کاهشی قیمت‌ها را به همراه داشته است. در عین حال، قیمت برخی خودروها در بازار به زیر نرخ نمایندگی هم رسیده است که این اختلاف قیمت تا ۴۲ میلیون تومان نیز می رسد.

در این زمینه می‌توان به عرضه توسان با قیمت ۲۵۷ میلیون تومان در بازار اشاره کنیم در حالی که از سوی نمایندگی با قیمت ۲۷۸ میلیون تومان یعنی ۲۱ میلیون تومان بالاتر از نرخ بازار عرضه می شود. همچنین سانتافه در بازار با قیمت ۲۹۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود در حالی که نرخ این خودرو در نمایندگی ۳۳۵ میلیون تومان است که ۴۲ میلیون تومان بالاتر از قیمت بازار است.

النترا نیز با قیمت ۱۸۵ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود اما قیمت این محصول در نمایندگی ۱۹۰ میلیون تومان است که شاهد اختلاف ۵ میلیون تومانی قیمت نمایندگی و بازار این خودرو هستیم. در مورد سراتو هم باید به قیمت ۱۸۴ میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم در حالی که نرخ آن در نمایندگی ۱۹۰ میلیون تومان یعنی ۶ میلیون تومان بالاتر از قیمت بازار است.

همچنین رنو کلئوس ۲۰۱۸ با قیمت ۳۰۳ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود در حالی که این خودرو توسط نگین خودرو با قیمت ۳۱۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد. به این ترتیب شاهد عرضه این خودرو با اختلاف ۹ میلیون تومانی بین نمایندگی و بازار هستیم. قیمت رنو تلیسمان ۲۰۱۸ نیز در بازار ۲۶۰ میلیون تومان و در نمایندگی ۲۶۵ میلیون تومان است که نشان دهنده اختلاف ۵ میلیون تومانی بین این دو نرخ است.

در این وضعیت قیمت خودروهای دیگر نیز در بازار با کاهش چشم‌گیری روبرو بوده است به طوری که در مورد لکسوس NX باید به افت ۸۰ میلیون تومانی قیمت در بازار اشاره کنیم که در حال حاضر با قیمت ۵۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل در این مورد به فارس می‌گوید: خودروهای خارجی که هم اکنون از سوی نمایندگی‌ها عرضه می‌شوند غالباً خودروهایی هستند که به امید بالارفتن پی‌درپی قیمت‌ها، در پارکینگ‌ها نگهداری شده و حالا با توجه به روند کاهشی قیمت‌ها در بازار، به خریداران عرضه می‌شوند.

وی پیش‌بینی می‌کند قیمت خودروهای وارداتی در بازار طی روزهای باقی مانده سال نیز به روند کاهشی خود ادامه دهد.

در این شرایط مشتریان خودروهای خارجی منتظرند ببینند رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو مصوبه دولتی افزایش تعرفه واردات خودرو چه زمانی اجرایی می‌شود و همچنین پیگیری نمایندگان مجلس برای کاهش تعرفه واردات خودرو چه وقت به نتیجه می‌رسد.

میلیون تومان بازار نمایندگی خودرو خودروهای تومانی اختلاف خرید کاهشی خارجی قیمت‌ها اشاره بالاتر همچنین فروش خودروها تعرفه واردات می‌رسد مجلس می‌شوند ادامه پیگیری گزارش خریداران روزهای هستیم