برگزیده ها

مازندمجلس: مرکز آشتی ملی وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، افراد مسلح یک کاروان حامل ۳۰۰ خانوار سوری را هنگام حرکت به سوی گذرگاه جنوبی غوطه شرقی دمشق گلوله‌باران کردند.

مازندمجلس:  به نقل از شبکه خبری العالم، ولادیمیر زولوتوخین، سخنگوی مرکز روسی آشتی ملی در جمع خبرنگاران گفت: کاروان حامل خانوارهای سوری در فاصله یک کیلومتری از گذرگاه جدیدی که در منطقه الملیحه باز شده است، با حمله خمپاره‌ای افراد مسلح مواجه شد.
به گزارش نامه نیوز زولوتوخین گفت: حمله خمپاره‌ای افراد مسلح باعث آتش گرفتن خودروها شد. اطلاعات مربوط به زخمی شدن تعدادی از اعضای خانوارهای سوری در دست بررسی است.
زولوتوخین افزود: افراد مسلح پس از حمله به کاروان شروع به شلیک خمپاره به سوی گذرگاه کردند. در نزدیکی گذرگاه گروهی از مردم برای خروج از غوطه شرقی جمع شده بودند. تعدادی خبرنگار روسی و غربی نیز در نزدیکی گذرگاه حاضر بودند اما حمله خمپاره‌ای تلفاتی برجای نگذاشت.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) چندی پیش گزارش داد که دولت با همکاری معتمدان غوطه شرقی دمشق، گذرگاه جدید «جسرین–الملیحه» را برای خارج کردن مردم از مناطق درگیری باز کرده است.  
تروریست‌ها همچنان مانع خروج مردم از غوطه شرقی می‌شوند و به یک خودروی بزرگ حامل تعدادی از خانوارهای سوری هنگام حرکت به سوی گذرگاه جسرین-الملیحه حمله کردند که این خودرو مجبور به بازگشت شد.
مقامات روس می‌گویند که تروریست‌ها همچنین گذرگاهی را که در اردوگاه «الوافدین» برای خارج کردن مردم از غوطه شرقی باز شده است، بارها زیر آتش گرفته‌اند.

گذرگاه افراد زولوتوخین خمپاره‌ای خانوارهای تعدادی نزدیکی الملیحه کاروان گزارش