برگزیده ها

مازندمجلس: شواهد نشان می‌دهد نماینده ولیعهد ابوظبی در آستانه مراسم تحلیف ترامپ در نشستی سرّی در جزیره «سیشل» با هدف ایجاد کانال تماسی میان واشنگتن و کرملین شرکت کرده است.

مازندمجلس:  رابرت مولر بازپرس ویژه، شواهدی را جمع آوری کرده است که نشان می دهد جرج نادر به عنوان نماینده ولیعهد ابوظبی در آستانه مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نشستی سرّی در جزیره «سیشل» با هدف ایجاد کانال تماسی میان واشنگتن و کرملین شرکت کرده است؛ نشستی که باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا، از آن اطلاع نداشته است.
خبرنگار شبکه الجزیره در واشنگتن در ادامه این گزارش گفت: به نوشته رسانه های آمریکایی، جرج نادر مشاور محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی، همکاری کامل با رابرت مولر دارد. نادر که یک بازرگان آمریکایی-لبنانی تبار است با حضور مولر در بازجویی در چارچوب تحقیقات مربوط به دخالت احتمالی روسیه به نفع ترامپ در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا شرکت کرد. به نظر می رسد این تحقیقات گسترش یافته و شامل دخالت احتمالی امارات هم در این انتخابات شده است. نادر در دو نشست مسئولان اماراتی با اعضای ستاد تبلیغاتی ترامپ شرکت کرده است. ممکن است مولر از نادر اطلاعات مهمی درباره تلاش امارات برای نفوذ سیاسی در واشنگتن و نیز احتمال تأمین مالی ستاد تبلیغاتی ترامپ، به دست آورده باشد. نادر همچنین در نشست سری که در نیویورک بین محمد بن زاید و اعضای تیم انتقالی ترامپ از جمله جرد کوشنر و مایکل فلین برگزار شده، حضور داشته است. نادر همچنین نماینده بن زاید در نشستی بود که در جزیره سیشل در آستانه ریاست جمهوری ترامپ برگزار شد و امارات در آن نمایندگانی از کرملین و ترامپ را جمع کرد تا کانال تماسی بین دو طرف ایجاد کند.
همچنین روزنامه آمریکایی واشنگتن پست فاش کرده است: نشستی که در ماه ژانویه سال 2017 برگزار شد، با حضور اریک پرینس، بنیانگذار شرکت بلک واتر به عنوان نماینده دونالد ترامپ و یکی از بازرگانان بزرگ روس به عنوان نماینده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بوده است. اریک پرینس به بازپرسان کنگره اعلام کرده بود به عنوان یک بازرگان در این دیدار حضور داشته است.
از سوی دیگر، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز فاش کرد جرج نادر همکاری با رابرت مولر را آغاز کرده و هفته گذشته با حضور در هیئت منصفه شهادت داده است. این روزنامه تأکید کرد مولر درگیر تحقیقات درباره تاثیر پول بیگانگان بر فعالیت های سیاسی دونالد ترامپ است.
سیگورد نوپاور، پژوهشگر آمریکایی در امور خلیج فارس گفت: «امارات چیزهای زیادی برای از دست دادن دارد؛ زیرا از دهه گذشته برای زیبا جلوه دادن وجهه اش تلاش کرده است تا خود را مهم‌ترین متحد واشنگنن نشان دهد. در صورت اثبات این اتهامات، وجهه سیاسی امارات در خطر قرار خواهد گرفت.
در ادامه این گزارش آمده است: بازپرسان اف بی آی (اداره تحقیقات فدرال آمریکا) جرج نادر را در فرودگاه دالاس پس از بازگشت از سفر خارجی بازداشت کردند. بازپرسان پس از بازجویی از جرج نادر و بازرسی او، احضاریه ای را برای حضور در جلسه بازجویی با حضور مولر و هیئت منصفه تحویل دادند. هنوز مدارکی برای محکوم کردن جرج نادر وجود ندارد؛ اما تحقیقات در مورد دخالت احتمالی امارات هنوز در ابتدای راه است و اگر طرح اتهام علیه نادر صورت گیرد، دردسر و مشکل سیاسی و قانونی برای امارات و دولت ترامپ ایجاد خواهد شد.
ترامپ امارات سیاسی آمریکایی تحقیقات آمریکا واشنگتن عنوان نماینده درباره نشستی دخالت ایجاد همچنین برگزار احتمالی دونالد بازپرسان روزنامه بازجویی جمهور کرملین انتخابات جزیره تماسی کانال اطلاعات نیویورک نمایندگانی ولیعهد پرینس منصفه گذشته ابوظبی تبلیغاتی اعضای رابرت همکاری اثبات بازرگان ادامه روسیه اتهامات آستانه گزارش