برگزیده ها

مازندمجلس: چهارتن از سناتورهای کنگره آمریکا در نامه ای خطاب به وزیر امور خارجه این کشور، خواستار آغاز دور جدیدی از گفتگوهای استراتژیک میان واشنگتن - مسکو شدند.

مازندمجلس: سناتورها «برنی سندرز»، «دایان فین اشتاین»، «اِد مارکی» و «جف مرکلی» در نامه ای خطاب به «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا از وی درخواست کردند که متعاقب رونمایی رئیس جمهور روسیه از تسلیحات جدید هسته ای این کشور، دور جدیدی از گفتگوهای استراتژیک با مسکو را آغاز کند.
در این نامه که روز پنج شنبه ارسال شد، آمده است: «در پی رونمایی رئیس جمهور پوتین از تسلیحات جدید و هسته ای روسیه از جمله یک موشک کروز و یک پهپاد زیرآبی هسته ای- که مشمول محدودیتهای مقرر در پیمان استارت جدید نیست و استفاده از آنها برهم زننده ثبات خواهد بود- انجام یک گفتگوی استراتژیک میان آمریکا- روسیه بسیار ضروری است».
در ادامه این بیانیه آمده است: «آمریکا برای پرهیز از خطای محاسباتی و کاهش احتمال بروز تعارض، باید با روسیه به فوریت وارد [گفتگو] شود».
گفتنی است که ولادیمیر پوتین روز یکم مارس از نسل جدید موشکهای هسته ای خود پرده برداری کرد؛ موشکهایی که از قابلیت دور زدن و چیرگی بر امکانات پدافند موشکی آمریکا برخوردارند.
آمریکا روسیه استراتژیک پوتین تسلیحات رونمایی گفتگوهای جمهور