برگزیده ها

مازندمجلس: یک دادگاه ترکیه ۲۵ خبرنگار را به اتهام کمک به شبکه‌ای که ترکیه آن را متهم به طراحی کودتای نافرجام ۲۰۱۶ می‌کند، به حبس محکوم کرد.

مازندمجلس:
به نقل از خبرگزاری رویترز، در میان این ۲۵ خبرنگار مراد آکسوی، روزنامه نگار برجسته به ۲۵ ماه زندان محکوم شده و همچنین آتیلا تاش، خواننده پاپ ترکیه و یکی از ستون‌نویس‌ها نیز به ۳۷ ماه زندان محکوم شده است. همچنین ۱۱ خبرنگار دیگر نیز به شش سال و سه ماه حبس به اتهام عضویت در یک سازمان تروریستی مسلح محکوم شده‌اند.
آتیلا تاش در جمع خبرنگاران در بدو ورود به دادگاه اعلام کرد: من همواره گفته‌ام که به دستگاه قضایی اعتماد دارم. من هیچ کاری انجام ندادم. بیشتر خبرنگاران بازداشت شده در روزنامه‌ها و نشریاتی مشغول به کار بودند که این رسانه‌ها توسط دولت به اتهام ارتباط با فتح‌الله گولن و جنبش وی تعطیل شده بودند.
آنکارا، گولن و اعضای سازمانش را متهم به طراحی کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ می‌کند و خواستار استرداد وی از آمریکا است. با این حال گولن این اتهامات را رد می‌کند.
همچنین پلیس استانبول حکم بازداشت ۱۲۱ نفر مظنون به ارتباط با شبکه گولن را صادر کرد و در همین راستا ۳۳ نفر از آنها را در عملیاتی در ۲۸ استان ترکیه بازداشت کرد. در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ نفر در ترکیه در زندان به سر می‌برند و بیش از ۱۵۰ هزار نفر از کار خود اخراج یا تعلیق شده‌اند.
منتقدان بر این باورند که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از کودتا به عنوان بهانه‌ای برای بازداشت مخالفان استفاده می‌کند.
ترکیه بازداشت محکوم می‌کند خبرنگار زندان همچنین ارتباط آتیلا اتهام شده‌اند خبرنگاران