برگزیده ها

مازندمجلس: قطر امروز (جمعه) در نامه‌ای، شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل را در جریان اقدام یک قایق اماراتی قرار داد که یکی از قایق‌های ماهیگیری‌ این کشور را دزدیده است.

مازندمجلس:
به نقل از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، در نامه‌ای که علیاء احمد بن سیف آل ثانی، نماینده دائم قطر در سازمان ملل امروز برای این سازمان ارسال کرد، آمده است، سامانه کنترل دریایی قطر در تاریخ جمعه 19 ژانویه گزارش داد یک قایق اماراتی که از رزم ناوی به دریا انداخته شد وارد منطقه آبی قطر شده و یک قایق ماهیگیری قطری را که در آن هفت ماهیگیر و خدمه بودند دزدیده و با زور اسلحه آنها را مجبور به خروج از منطقه اختصاصی قطر کرده و با خود به منطقه آبی ویژه امارات منتقل کرده است.
خبرگزاری رسمی قطر گزارش داد: دوحه در پی این حادثه از جامعه جهانی خواست امارات را برای پایبندی به اصول و توافقنامه‌های بین‌المللی تحت فشار بگذارند و این کشور را مجبور به آزادسازی کادر این قایق که همگی از اتباع هند بودند و بازگرداندن قایق و تمامی تجهیزات مصادره شده ماهیگیران کنند.
این اتفاق در سایه بحران فعلی منطقه خلیج فارس و تحریم قطر از سوی چهار کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر و نیز قطع روابط دیپلماتیک این چهار کشور با دوحه و توقف تمامی نقل و انتقال‌های دریایی، زمینی و هوایی میان آنها رخ داده است.
این چهار کشور عربی دوحه را به حمایت از تروریسم و بر هم زدن ثبات منطقه متهم می‌کنند. قطر با رد این اتهامات تاکید دارد این موضع گیری‌ها غیرقابل توجیه بوده و تنها ادعاهایی بی اساس هستند.
منطقه امارات گزارش تمامی مجبور دریایی خبرگزاری