برگزیده ها

مازندمجلس: یک نماینده اصولگرای مجلس گفت: احمدی‌نژاد شخصیت متزلزل، کذاب و غیرثابت خود را نشان داد؛ چراکه اگر سر سوزنی دین داشت و به قانون معتقد بود، از انتخاباتی که اعتقادی به آزاد بودن آن ندارد، کنار می‌رفت.

مازندمجلس: حجت الاسلام مجتبی ذوالنور با اشاره به نامه اخبر احمدی‌نژاد به مقام معظم رهبری افزود: حالا چه شده که او دنبال برگزاری انتخابات سالم است، ‌چرا وقتی که خودش در قدرت بود و مسئولیت انتخابات را داشت، انتخابات را سالم می‌دانست اما حالا که خودش نیامده حرف‌های دیگری می‌زند.
به گزارش نامه نیوز وی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر این‌که «باید ملاک همه در تایید صلاحیت ها در انتخابات ریاست جمهوری نظر شورای نگهبان باشد، گفت که « شورای نگهبان در آن زمان سندی به دستش نرسید که بخواهد احمدی‌نژاد را رد صلاحیت کند» و مدعی شد: درباره خاتمی نیز همین اتفاق افتاد. شورای نگهبان دلایل محکمه‌پسندی نداشت که به مستند آن خاتمی را ردصلاحیت نماید. اعضای شورای نگهبان آن زمان اتفاق آرا معتقد بودند که خاتمی صلاحیت ریاست جمهوری در دوره دوم را ندارد اما معتقد بودند که تایید نکردن او بحرانی را برای کشور درست می‌کرد یعنی تایید خاتمی بد بود و تایید نکردنش برای کشور بدتر.
وی با بیان این‌که «چنین شرایطی برای احمدی‌نژاد حاکم نبود» در عین حال گفت: اگر رییس‌جمهور منتخب را در دوره دوم رد صلاحیت کنند مشکل و ضعف قانونی برای ادامه کار ایجاد می‌شد چون شورای نگهبان باید ناظر به وضع موجود نظر دهد. اگر بخواهد رییس‌جمهور مستقر را ردصلاحیت کند عملا ادامه کارش در هشت ماه باقیمانده تا تحویل به دوره بعدی معنایی نخواهد داشت. از طرف دیگر شورای نگهبان نمی‌تواند بر اساس آینده نظر دهد. اگر قرار باشد رییس‌جمهوری برکنار شود باید او را عزل کنند.
این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: از طرف دیگر در شرایط کنونی هیچ مجلسی رییس‌جمهوری را خلع نمی‌کند و زمینه آن وجود ندارد. تشخیص شورای نگهبان نیز برای مجلس حجت نیست. برای استیضاح رییس‌جمهور آحاد نمایندگان یعنی دو سوم آن‌ها باید به این نتیجه برسند که هیچ وقت این اتفاق در مجلس رخ نمی‌هد. با این تفسیر چرا باید وارد عرصه‌ای شد که جامعه را دچار مشکل می‌کند و راه قانونی هم ندارد.
وی ابراز امیدواری از این‌که «با ایجاد همتی قانون اساسی و ایرادات آن اصلاح شود» گفت که در حال بررسی ابهامات و ایرادات قانون اساسی است تا اگر زمینه اصلاح باشد، این کار اتفاق بیفتد.
وی در پایان با تاکید بر این‌که «از منتقدان احمدی‌نژاد هستم» گفت: سابقه این انتقادات به سال سوم دوره اول ریاست جمهوری او برمی‌گردد و همواره انتقاداتم را بدون پرده و روتوش بیان کرده‌ام.
نگهبان شورای شورای نگهبان صلاحیت احمدی‌نژاد ندارد تایید اتفاق خاتمی این‌که مجلس انتخابات ادامه ریاست رییس‌جمهور جمهوری معتقد قانون زمینه اساسی ایرادات نرسید اعضای اصلاح نمایندگان ایجاد می‌کرد تاکید بخواهد ردصلاحیت نکردن ذوالنور قانونی رییس‌جمهوری