برگزیده ها

مازندمجلس: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ورودی به بازار کار در پاییز امسال بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود، گفت: حدود 950 هزار نفر در سه ماهه سوم سال 96 وارد بازار کار شدند.

مازندمجلس:

محمدباقر نوبخت در برنامه مسیر امید که از سیمای مرکز گیلان (شبکه باران) به صورت زنده پخش شد، افزود: البته 970 هزار نفر وارد بازار کار شده اند که از آن طرف 20 هزار نفر هم به جمع بیکاران اضافه شدند. وی تعداد بیکاران کشور را در حال حاضر افزون بر سه میلیون و 200 هزار نفر عنوان و بیان کرد: تعداد اشتغال ما با سرعت افزایش می یابد و تعداد بیکاران با آهنگ کمتری اضافه می شود. براساس آمارها ، پیش می کنیم که سال 97 ، بیش از 830 هزار نفر وارد بازار کار شوند اما دولت برنامه دارد تا برای یک میلیون و 33 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه دولت 12 برنامه را تعریف کرده، تصریح کرد: دولت برای یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی در قالب این برنامه ها، 73 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده است. با این برنامه نه تنها برای 830 هزار نفر جدیدی که وارد بازار کار می شوند، فرصت شغلی ایجاد می شود بلکه موجب می شود کسی به جمع بیکاران کشور اضافه نشود. این اعتبار در قالب بودجه 97 به مجلس ارائه شده که تا اینجا تصویب شده و جای قدردانی از نمایندگان بویژه نمایندگان استان دارد.
نوبخت به باز آفرینی بافت فرسوده و مسکن روستایی و شهری به عنوان نمونه ای از برنامه های 12 گانه دولت اشاره و بیان کرد: با تسهیلات ارزان قیمتی که در اختیارشان قرار می دهیم، باید بتوانیم 300 هزار فرصت شغلی در این بخش ایجاد کنیم. این 73 هزار و 400 میلیارد تومان ربطی به سرمایه گذاری بخش خصوصی ندارد و این سرمایه گذاری دولتی است که اعتبار آن از منابع مختلفی همچون صندوق توسعه ملی ، بانک ها، بودجه طرح های عمرانی و پنج هزار میلیارد تومان از هدفمندی یارانه ها پیش بینی شده است.وی تصریح کرد: این اعتبار لحاظ شده برای فرصت های شغلی نه نیاز به برجام و نه روابط خارجی دارد بلکه این، یک امکان درون زاست.معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به لزوم ایجاد سامانه ای جدید برای ثبت نام افراد جویای کار و شاغلان گفت: همه چیز را در این سامانه بصورت شفاف می گذاریم که مسائل ضابطه مند باشد.وی یادآور شد: سال آینده به طور عمده در بودجه، سیاست فقر زدایی و اصلاحات ساختاری را داریم اما در کنار آن ایجاد یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی مطرح است.نوبخت با اشاره به پرداخت تسهیلات در بخش های مختلف برای اشتغالزایی گفت: بخشی از اشتغال در حوزه صنعت است که در همین راستا افزون بر 17 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم و اگر بدانیم این واحدها چه تعداد اشتغالزایی برای جوانان ایجاد می کنند، تسهیلات را افزایش می دهیم.وی به حمایت های تشویقی دولت برای بکارگیری جوانان نیز اشاره و اضافه کرد: علاوه بر آن مشوق هایی نیز برای واحدهایی که جوانان جدیدی را به کار می گیرند، درنظر گرفته شده و در استان گیلان هم با توجه به ظرفیت ها، اشتغال در بخش های مختلفی همچون گردشگری، کشاورزی و دریامحور پیش بینی شده است.
برنامه ایجاد اشاره میلیارد تسهیلات تعداد میلیون اضافه اعتبار بیکاران تومان بودجه اشتغالزایی اشتغال نوبخت بازار جوانان گذاری سرمایه سامانه مختلفی همچون پرداخت تصریح افزون گیلان عنوان افزایش نمایندگان جدیدی استان