برگزیده ها

مازندمجلس: وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد، واشنگتن در ازای اطلاعات درباره ملا فضل‌الله، رییس طالبان پاکستان، پنج میلیون دلار پاداش تعیین کرده است.

مازندمجلس:

به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای همچنین اظهار کرد که در ازای اطلاعات درباره "عبدالوالی"، رییس یک تشکیلات وابسته به طالبان و "منگال باغ"، رییس یک گروه تروریستی متحد با طالبان که به حمله به کاروان نظامی ناتو متهم شده نیز سه میلیون دلار پاداش تعیین کرده است.
انتشار این بیانیه از جانب وزارت امور خارجه آمریکا در حالی صورت گرفت که تهمینه جانجوا، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان برای مذاکره با مقامات آمریکایی درباره گسترش همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم و استراتژی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای پایان دادن به جنگ در افغانستان، از واشنگتن دیدار کرد.
واشنگتن و کابل، پاکستان را برای پناه دادن به نیروهای طالبان افغانستان و نیروهای شبکه حقانی متهم می‌کنند. اسلام‌آباد این ادعا را تکذیب می‌کند.
دونالد ترامپ در ماه ژانویه پرداخت کمک حدودا دومیلیارد دلاری خود به پاکستان را در پی اتهام عدم همکاری در سرکوب طالبان افغانستان و شبکه حقانی متوقف کرد.
وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود اذعان کرد، دلیل تعیین این پاداش‌ها در ازای اطلاعات درباره این سه رهبر گروه‌های تروریستی این است که آنان برای پاکستان و ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا در افغانستان، تهدید محسوب می‌شوند.
این وزارت افزود: هر یک از این افراد اقداماتی تروریستی انجام داده‌اند که امنیت آمریکا و شهروندان این کشور را به طور جدی تهدید کرده‌ است.
آمریکا وزارت پاکستان طالبان خارجه افغانستان درباره تروریستی تعیین واشنگتن نیروهای حقانی تهدید ترامپ نظامی بیانیه دونالد اطلاعات