برگزیده ها
کتابخانه ها پایه های فرهنگ جامعه هستند

مازندمجلس: در روز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی، مسئولان و شخصیت های فرهنگی استان ها به اهمیت طرح کتابگردی و تشویق مردم به مطالعه در این راستا اذعان داشتند.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، با شروع طرح کتابگردی مسئولان و شخصیت ها در شهرهای مختلف شاهد بودیم که کتابخانه های عمومی حال و هوای تازه ای پیدا کردند و گرد کتاب ها با حضور شخصیت های مختلف در آستانه نوروز باستانی زدوده شد.

مسعود صادق تیتکانلو معاون فرماندار شهرستان فاروج در ساعات نخستین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه ها و آغاز طرح کتابگردی در گفت وگویی عنوان کرد: در زمینه کتابگردی و کتابخوانی می بایست از سوی اهالی علم و فرهنگ یک فرهنگ سازی مناسب بین مردم ایجاد شود تا همه با کتاب آشتی کنند.

وی دراین باره افزود: توسعه در یک کشور با کتابخوانی صورت می گیرد تمامی جوامع از این طریق پیشرفت کرده و توسعه یافته اند قطعا یکی از پایه های اساسی کتابخوانی و کتابخانه ها در فرهنگ سازی هستند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیز با برگزاری زنگ کتابخوانی و بازدید از کتابخانه ها در این راستا فعال شده است، گفت: مدارس ما از کتابخانه های عمومی شهرستان فاروج بازدید داشته اند و دانش آموزان با کتب این کتابخانه ها آشنا شدند در این راستا تلاش داریم سرانه کتابخوانی را افزایش دهیم.

ضرورت فعال کردن جوانان و بانوان در طرح کتابگردی

همچنین سعید طاهری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین نیز با بازدید از طرح ملی کتابخانه گردی از کتابخانه علامه قطب الدین رازی ورامین در صحبتی عنوان کرد: یکی از رسالت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است قطعا در این مسیر می بایست قدم های بلندی برداریم.

وی در ادامه افزود: همه تعالی ها با کتاب ممکن می شود. من به عنوان یک متولی فرهنگ در تمام برنامه های کتاب و کتابخوانی حضور دارم و از همه مردم دعوت می کنم در کتابخانه ها حضور داشته باشند.

طاهری با اشاره به فضای مجازی و انحراف از کتابخوانی گفت: نیاز داریم با تشویق در زمینه کتابخوانی اتفاقات مثبت خلق کنیم. مسئولان و هنرمندان نیز الگوهای جامعه هستند که اگر در این عرصه فعال شوند می توانند مشوق های خوبی برای مردم باشند. من به شخصه تلاش دارم روزانه یک ربع ساعت در محل کارم کتاب بخوانم و خوشحالم که نویسندگان ورامینی خوبی داریم که همین برایمان غنیمتی است.

ای کاش می توانستم به همه کتابخانه ها سر بزنم

همچنین مرضیه مرأت نیا مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور زنان و خانواده در کتابخانه شهید محلاتی شهرستان شمیرانات حضور یافت و گفت: ای کاش فرصتی بود تا به تمام کتابخانه ها سر می زدیم و از ظرفیت ها استفاده می کردیم.

وی افزود: عضویت رایگان برای مردم خیلی مورد خوبی است و نقش مثبتی خواهد داشت. می توانیم به بهانه های مختلف اطلاع رسانی کنیم و مخاطبان را به کتابخانه ها دعوت کنیم. این امر می تواند پیوند بین مردم و کتابخانه ها را تقویت کند. چنین حرکت هایی از سوی مسئولان، هنرمندان، ورزشکاران و دیگر اقشار جامعه می تواند الگوی مردم باشد.
کتابخانه فرهنگ کتابخوانی شهرستان مسئولان داریم عنوان اسلامی جامعه مختلف بازدید عمومی کتابگردی افزود ارشاد طاهری ورامین تواند هنرمندان باشند بایست شخصیت رسانی اطلاع فاروج زمینه اشاره توسعه راستا