برگزیده ها

مازندمجلس: دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز با حضور در سومین نمایشگاه توانمندیهای روستاییان و عشایر کشور در تهران از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز (جمعه) با حضور در سومین نمایشگاه توانمندیهای روستاییان و عشایر کشوردرتهران از غرفه های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد و با دست اندرکاران صنایع روستایی و عشایری دیدار و گفتگو کرد.

وی در جریان این بازدید در گفتگویی کوتاه باخبرنگاران؛ روستاها و بخش‌های عشایری کشور را هسته اولیه تولید محصولات کشاورزی و دامی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: توزیع متوازن منابع در برنامه های پنج ساله کشور باید با هدف فاصله گرفتن ازتمرکز گرایی در شهرهای بزرگ و حرکت به سمت ایجاد و توسعه شهرها و روستاهای مقاوم و کارآفرین متحول شود.

شمخانی در جریان این بازدید روستاها و گروه‌های عشایری کشور را هسته اولیه تولید محصولات کشاورزی و دامی کشور برشمرد و اظهار داشت: فاصله گرفتن از تمرکز گرایی و حرکت به سمت ایجاد و توسعه شهرها و روستاهای مقاوم و کارآفرین می تواند به عنوان پیشران اصلی اقتصاد مقاومتی عرصه تولید کشور را از انفعال خارج کند.

وی نهادینه شدن فرهنگ تولید و خوداتکایی در جوامع روستایی و عشایری را ارزشی والا ونیازمند پاسداشت و حمایت عنوان کرد و افزود: آمارهای جهانی نشان می‌دهد در کشورهایی که سرمایه‌گذاری مناسبی در بخش صنایع تبدیلی در حاشیه مراکز تولیدی در شهرهای کوچک و روستاها انجام گردیده ،روند مهاجرت از روستا به شهرهای بزرگ بشدت کاهش یافته است.

شمخانی با اشاره به ضرورت بازگشت ارزش افزوده مربوط به فراوری محصولات کشاورزی و دامی به چرخه تولید روستایی اظهار داشت: حفظ و ارتقاء ظرفیتهای تولیدی در روستاها و اقتصادی کردن این روند نیازمند افزایش سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی روستایی، افزایش سطح آموزش سرمایه انسانی و توسعه زیر ساختهای اصلی ارتباطی و حمل و نقل در بخشهای مختلف کشاورزی،دامپروری و صنایع روستایی در حاشیه شهرهای کوچک و روستاهاست.

روستایی تولید شهرهای عشایری روستاها صنایع کشاورزی بازدید شمخانی عنوان اظهار توسعه محصولات نمایشگاه مقاوم روستاهای شهرها سرمایه تولیدی حاشیه افزایش کارآفرین تبدیلی گرفتن سومین جریان روستاییان عشایر اولیه امروز گرایی مختلف فاصله ایجاد