برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: موضع ما در قبال کره شمالی تغییری نکرده است و خواستار تداوم کمپین فشار حداکثری هستیم. معاون ترامپ نیز گفت که واشنگتن به پیونگ یانگ امتیازاتی نداده است.

مازندمجلس: سارا هاکابی سندرز روز جمعه در نشست خبری خود درباره خبر منتشر شده درباره دیدار ترامپ و کیم جونگ اون افزود: عاری سازی هسته ای کره شمالی هدف نهایی ما بوده است و باید بخشی از اقداماتی باشد که انجام می دهیم.
به گزارش نامه نیوز وی ادامه داد: رئیس جمهوری دقیقا می خواهد این فرصت را به دست آورد که سلاح های کره شمالی از بین برود.
شما باید به یاد داشته باشید هیچ چیز در موقعیت ایالات متحده تغییر نکرده است. ما قصد داریم همراه متحدان و شرکایمان فشار بیشتر را ادامه دهیم و قصد داریم از آنها بخواهیم قدم بزرگی بردارند و تا وقتی که به این گفت وگو می رسیم، هیچ چیز تغییری نمی کند.
سخنگوی کاخ سفید این رویداد را نتیجه رهبری ترامپ در یکسال گذشته دانست و اضافه کرد: کاملا روشن شود که دولت های قبلی این فرصت را از دست رفته اند یا در موقعیتی که در حال حاضر هستیم، قرار نداشتند. رئیس جمهوری مجبور نیست اشتباهات سه دولت گذشته را پاک کند، رئیس جمهوری وعده داده است فشار حداکثری را برای اطمینان از پیروی از این تعهدات ادامه دهد.
وی با بیان این که یک تیم باور نکردنی از وزیر دفاع، خارجه و جامعه اطلاعاتی با ترامپ همگام بود، اظهار کرد: فرد نهایی که تصمیم می گیرد مذاکرات برگزار شود یا نه، رئیس جمهوری خواهد بود.
سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: کمپین فشار حداکثری ادامه دارد و ما قصد نداریم هیچ گونه امتیازی بدهیم. فراموش نکنید که در این راه فقط ایالات متحده نبود بلکه بسیاری از متحدان و شرکای ما همچون چین، کره جنوبی و ژاپن هم در این فشار حداکثری همراه بوده اند. این تلاش مشترک و وارد کردن این فشار بر کره شمالی، این کشور را در موضع ضعف قرار داد.
همچنین به گزارش تارنمای کاخ سفید، مایک پنس در بیانیه ای اعلام کرد: تمایل کره شمالی به گفت و گو درباره غیرهسته ای شدن و تعلیق همه آزمایش های موشکی و هسته ای، دلیلی بر این است که راهبرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای منزوی کردن نظام کیم جونگ اون موثر بوده است.
این بیانیه حاکی است: کره شمالی درحالی پای میز می آید که آمریکا هیچ امتیازی نداده و ما در همکاری با متحدان خود همواره فشار بر نظام کیم را افزایش داده ایم.
پنس افزود: عزم ما متزلزل نشده و سیاست ما ثابت می ماند: همه تحریم ها پا برجا می ماند و تا زمانی که کره شمالی اقدامات قابل راستی آزمایی، دائمی و منسجم انجام ندهد به کمپین افزایش فشار [بر پیونگ یانگ] ادامه می دهد.
این درحالی است که ترامپ روز جمعه در تماس تلفنی با 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین گفت: ما راه حل مسالمت آمیز حل مسائل هسته ای کره شمالی را ترجیح می دهیم.
رییس جمهوری چین نیز در این تماس تلفنی با اظهار امیدواری نسبت به ثمربخش بودن مذاکرات دو کشور، از ترامپ خواست هرچه زودتر این گفت وگوها را آغاز کند.
او گفت: چین متعهد به خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره است و گفت وگو و مذاکره را نیز تنها راه حل این مساله می داند.
«چونگ ایو یونگ» رئیس دفتر امنیت ملی کره جنوبی که هفته جاری با هدف مذاکره با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی به پیونگ یانگ سفر کرده بود روز پنجشنبه به وقت آمریکا اعلام کرد: به درخواست کره شمالی، کیم جونگ اون و ترامپ تا ماه مه (اردیبهشت 97) با یکدیگر دیدار می کنند.
شمالی جمهوری ترامپ ادامه حداکثری آمریکا کمپین متحدان درباره جنوبی اعلام بیانیه امتیازی درحالی مذاکره تلفنی پیونگ افزایش مذاکرات همراه نهایی افزود دیدار هستیم گزارش ایالات گذشته سخنگوی داریم متحده اظهار