برگزیده ها

مازندمجلس: اتحادیه اروپا از برنامه گفت و گو میان کره شمالی و آمریکا استقبال کرد.

مازندمجلس:  «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که این بلوک منتظر نتیجه گفت و گو میان آمریکا و کره شمالی می ماند و از همه تلاش ها برای «عاری سازی کامل، قابل راستی آزمایی و غیرقابل بازگشت هسته ای در شبه جزیره کره حمایت می کند.»
به گزارش نامه نیوز موگرینی در بیانیه خود اعلام کرد: تحولات مثبت اخیر در رابطه با وضعیت شبه جزیره کره بسیار خوشایند است.
اتحادیه اروپا از اعلام خبر جلسه میان کیم جونگ اون رهبر جمهوری دموکراتیک خلق کره و «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی در ماه آوریل خرسند است و کاملا از تلاش های جمهوری کره در این زمینه حمایت می کند.
موگرینی افزود: ما به دنبال گفت و گو با «کانگ کیونگ وا» وزیر خارجه کره جنوبی در 19 مارس (28 اسفند) هستیم. علاوه بر این، آمادگی رئیس جمهور ترامپ برای پذیرفتن دعوت دیدار در ماه می یک تحول مثبت است و ما منتظر نتایج این جلسات هستیم.
«چونگ ایو یونگ» رئیس دفتر امنیت ملی کره جنوبی که هفته جاری با هدف مذاکره با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به پیونگ یانگ سفر کرده بود روز پنجشنبه به وقت آمریکا اعلام کرد: به درخواست کره شمالی، کیم جونگ اون و ترامپ تا ماه مه (اردیبهشت 97) با یکدیگر دیدار می کنند.
«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید روز جمعه درباره مذاکره با کره شمالی گفت: موضع ما درباره رژیم این کشور تغییری نکرده است و خواستار تداوم کمپین فشار حداکثری هستیم.
شمالی اعلام اروپا اتحادیه جنوبی هستیم آمریکا موگرینی جمهوری مذاکره درباره ترامپ دیدار جزیره بیانیه منتظر حمایت