برگزیده ها

مازندمجلس: عضو فراکسیون امید مجلس گفت: استیضاح وزیر کشاورزی با ۴۶ محور به کمیسیون کشاورزی ارائه شد ،انتقادات نمایندگان به عملکرد آقای حجتی وارد است و باید پاسخگو باشند.

مازندمجلس:نور محمد تربتی نژاد، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفتکو با خبرنگار مهر در کنوانسیون بین المللی ارقام گیاهی اظهار داشت: الحاق کنوانسیون بین‌المللی ارقام جدید گیاهی بدین معناست که به­ نژادگرها، ارقام جدید بذر تولید می کنند که پیش از این تولید نشده است، لذا امتیاز تولید بذر جدید برای تولید کنندگان آن است. طبق این کنوانسیون مزایایی برای تولید کنندگان و اختراع کنندگان بذر جدید در نظر گرفته می شود.

نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین این کنوانسیون به نفع کشورهای تولید و صادر کنندگان بذرهای جدید است و برای به نژادگران قانون خوبی است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: کشورهای اروپایی صادر کنندگان بذر هستند که این کنوانسیون به نفع آنهاست. موسسات مهمی برای صادرات بذر در این کشورها وجود دارد. در کشور ما بذر برای ارقام گیاهی خودمان تولید می شود اما به اندازه ای نیست که صادر کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر علی رغم اینکه ایران عضو این کنوانسیون نیست، تصریح کرد: کشورهای صادر کننده، بذر را در اختیار ما قرار می دهند؛ بنابراین پیوستن به این کنوانسیون برای جمهوری اسلامی که صادر کننده بذر نیست، نفعی ندارد و شاید جمهوری اسلامی ایران را در چارچوب هایی قرار دهد که موجب محدودیت ما شود. در صورتی که تولید بذر در کشور ما به حدی برسد که بتوانیم صادرات انجام دهیم، پیوستن به این کنوانسیون به نفع ماست.

تربتی نژاد با بیان اینکه در صورت تولید بذر جدید براساس اقلیم جمهوری اسلامی می توان به این کنوانسیون پیوست، تصریح کرد: تصمیم گرفته ایم برای بررسی دقیق تر این کنوانسیون این لایحه مجددا به کمیسیون کشاورزی بازگردد تا مجددا مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد.

عضو فراکسیون امید مجلس در خصوص استیضاح وزیر کشاورزی گفت: این استیضاح با ۴۶ محور به کمیسیون کشاورزی ارائه شد علیرغم گذشت یک هفته در کمیسیون کشاورزی مورد بررسی قرار نگرفت. روز سه شنبه بالاخره جلسه بررسی استیضاح در کمیسیون کشاورزی برگزار شد اما به دلیل تأخیر کمیسیون استیضاح به هیئت رئیسه ارسال و اعلام وصول شد.

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: معتقدم می توانیم مدتی به آقای حجتی فرصت دهیم تا مشکلات کشاورزی کشور را برطرف کند. با تغییر وزیر مشخص نیست که واقعا مشکلات حل شود. انتقادات نمایندگان به عملکرد آقای حجتی وارد است و باید پاسخگو باشند.

کنوانسیون کشاورزی تولید کمیسیون کنندگان استیضاح اسلامی ارقام تربتی بررسی جمهوری اینکه پیوستن مجددا فراکسیون امید مشکلات کننده گرفته شورای فراکسیون گیاهی کشورهای صادرات تصریح