برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی جزئیات بررسی ۳ سئوال از رئیس جمهور را تشریح کرد.

مازندمجلس:مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره بررسی سئوال از رئیس جمهور اظهار داشت: سوال اول از رئیس جمهور که آقای وقفچی برای آن امضاء جمع کرده بود، با مشکلاتی مواجه شد لذا بنده جایگزین آن سوال با همان موضوع سوال جدیدی طرح کردم، از ۹۰ نفر از نمایندگان امضاء جمع کردم و از همه تعهد گرفتم که امضاهای خود را پس نگیرند و این سوال اعلام وصول شد و به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد. کمیسیون اقتصادی هم یک هفته فرصت دارد جلسه مشترک با نمایندگان ویژه رئیس جمهور برگزار کند بعد از آن هم یک هفته فرصت دارند. اگر امضاها به زیر ۷۳ نفر کاهش نیافت آقای رئیس جمهور برای پاسخگویی باید به مجلس دعوت شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امضاهای سوال اول از رئیس جمهور در مورد موسسات مالی و اعتباری از حد نصاب افتاد، گفت: بنابراین سوال جایگزینی با همان موضوع اما با فرم و ادبیات جدید توسط بنده طراحی شد و در مجلس نیز۹۰ نفر امضاء کردند. مراحل قانونی آن انجام شد و به کمیسیون اقتصادی ارسال شد.

ذوالنور تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی یک هفته فرصت دارد تا جلسه ای مشترک بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آقای رئیس جمهور برگزارکند و پس از آن اگر صرف یک هفته تعداد امضاها کاهش نیافت آقای رئیس جمهور باید برای پاسخ به سوال نمایندگان به صحن علنی مجلس حضور یابد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سوال سوم نیز از طرف بنده طراحی شده است که با ۱۰۴ امضاء به هیات رئیسه مجلس تحویل داده شد، در واقع ۵ سوال است که در قالب یک سوال توسط نمایندگان امضاء شده است.

وی در تشریح سوال سوم از رئیس جمهور گفت:مبارزه با قاچاق، تدوام رکود، افزایش نرخ بیکاری، بقای تحریم ها؛ آقای رئیس جمهور وعده دادند در روز اول اجرای برجام همه تحریم ها بالمره رفع خواهد شد اما علی رغم اجرای همه تعهدات طرف ایرانی هنوز تحریم ها باقی است. افزایش قیمت ارز و دلار هم از سئوالات نمایندگان از رئیس جمهور است زیرا افزایش نرخ ارز در هفته های اخیر موجب کاهش ارزش پول ملی شده است.

نماینده مردم قم تصریح کرد: در هفته گذشته سوال سوم با این پنج محور و با حضور وزیر کشور، معاون اقتصادی رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی، در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت. نمایندگان سوال کننده قانع نشدند و تا دوشنبه هفته آینده بررسی ها ادامه خواهد داشت.

جمهور نمایندگان اقتصادی کمیسیون امضاء بررسی شورای نماینده اسلامی افزایش تحریم نیافت طراحی اجرای تصریح امضاهای ذوالنور سئوال اظهار موضوع مشترک امضاها