برگزیده ها

مازندمجلس: از جمله گروه‌های فعال در این زمینه می توان به نقش بانوان شیعه در این عرصه اشاره کرد؛ این بانوان در دوره‌های مختلف کارهای زیادی را در زمینه تدوین علوم اسلامی انجام دادند و زحمات بسیاری در این عرصه متحمل شدند.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز  میزان نوشت: آیت‌الله مکارم شیرازی، بر لزوم کاربست روش‌های نوین در تبیین تشیع و معارف اهل بیت(ع) تاکید کرد.
آیت‌الله مکارم شیرازی در مراسم افتتاح استودیو ۱۱۰ مرکز رسانه‌ای ولایت که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) برگزار شد، با ذکر این مطلب که دنیای امروز دنیای رسانه‌ها است گفت: به همین جهت ما باید رسانه‌های قوی داشته باشیم تا بتوانیم پیام خودمان را به دنیا برسانیم.
وی تصریح کرد: شبکه‌های مجازی در زمینه ترویج فساد غوغا می‌کنند و ما باید بدون اینکه حالت انفعالی بگیریم، به میدان بیاییم، معارف اهل‌بیت (ع) قوی است و با این معارف می‌توانیم پیروز شویم.
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به موفقیت شبکه ولایت اظهار کرد: این شبکه را میلیون‌ها نفر تماشا می‌کنند و شبکه ولایت در عین مراعات وحدت اسلامی، مذهب تشیع را به دیگران معرفی کرده است؛فعالیت در کارهای رسانه‌ای برای معرفی تشیع، عبادت است و چنین کارهایی دست انسان را در روز قیامت می‌گیرد، باید در شبکه ولایت با اخلاق اسلامی با مخاطبان برخورد و پاسخ سؤالات آنها داده شود.
این مرجع تقلید با بیان این که شیعه و شیعیان در تدوین علوم اسلامی نقش بسیار مهمی ایفا کرده اند؛ افزود: باید این نقش را در علومی همچون عقاید، کلام، تفسیر، رجال، طب و فلسفه روشن کنیم، گروه عظیمی در این زمینه مشغول به کار شدند و کتاب‌هایی را در این خصوص به نگارش درآوردند که این مباحث نیازمند تبیین است.
وی گفت: از جمله گروه‌های فعال در این زمینه می توان به نقش بانوان شیعه در این عرصه اشاره کرد؛ این بانوان در دوره‌های مختلف کارهای زیادی را در زمینه تدوین علوم اسلامی انجام دادند و زحمات بسیاری در این عرصه متحمل شدند.
زمینه ولایت اسلامی شیرازی مکارم آیت‌الله معارف معرفی کارهای تدوین بانوان شبکه‌های اشاره ترویج رسانه‌ای مجازی دنیای تبیین