برگزیده ها

مازندمجلس: روز جمعه درحالی که با انتشار گزارش ماه فوریه مشاغل آمریکا وحشت از تورم و بالا بردن سریع‌تر نرخ بهره، کاهش یافت، ۳ شاخص اصلی سهام وال‌استریت تقریبا ۲ درصد جهش کردند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز جمعه درحالی که با انتشار گزارش ماه فوریه مشاغل آمریکا وحشت از تورم و بالا بردن سریع‌تر نرخ بهره، کاهش یافت، ۳ شاخص اصلی سهام وال‌استریت تقریبا ۲ درصد جهش کردند.

یک ماه پیش بازارها به شدت با گزارش مشاغل آمریکا که نشان می‌داد دستمزدها رشد قابل توجهی دارند که می‌تواند باعث ایجاد تورم شود، به وحشت افتادند. این منجر به ایجاد نوسانات شدید و یک سقوط در قیمت سهام جهان شد. با این که بازارها تدریجا رشد کردند اما این حس‌وحال همچنان در آنها به صورت ذخیره باقی ماند.

اما روز جمعه پس از این که گزارش اشتغال آمریکا نشان داد که مشاغل غیرکشاورزی آمریکا ۳۱۳۰۰۰ شغل افزایش داشته‌اند اما میانگین دستمزد ساعتی تنها ۰.۱ درصد رشد کرده است، نگرانی‌های تورمی کاهش یافت. دستمزدها در ماه ژانویه ۰.۳ درصد رشد کرده بودند.

در کنار داده‌های مشاغل آمریکا سهام با کم شدن ترس‌ها از جنگ تجاری و فروکش کردن تنش‌های هسته‌ای کره‌شمالی، پس از این که رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ اعلام کرد که برای دیدار با رهبر آن کشور آماده می‌شود، باعث تقویت بازار سهام شدند.

شاخص صنعتی داوجونز ۴۴۰.۵۳ واحد یا ۱.۷۷ درصد جهش کرد و در ۲۵۳۳۵.۷۴ واحد به کار خود پایان داد.

اس‌اندپی۵۰۰ با افزودن ۴۷.۶ واحد یا ۱.۷۴ درصد در ۲۷۸۶.۵۷ واحد بسته شد.

کامپوزیت نزدک ۱۳۲.۸۶ واحد یا ۱.۷۹ درصد جهش کرد تا به ۷۵۶۰.۸۱ واحد برسد.

با این که شاخص داو ۴.۸ درصد از رکوردهای ماه ژانویه خود پایین‌تر است اما نسبت به پایینترین مقادیر ماه فوریه ۸.۵ درصد رشد کرده است. اس‌اندپی هم ۳ درصد از رکوردهای ماه ژانویه پایین‌تر است اما از پایین‌ترین مقادیر ماه فوریه خد ۱۰ درصد بالاتر ایستاده است.

آمریکا گزارش مشاغل ژانویه فوریه بازار رکوردهای مقادیر پایین‌تر دستمزدها بازارها پایان ایجاد