برگزیده ها

مازندمجلس: دبیر ستاد حقوق بشر گفت: در سازمان ملل ارزیابی و استاندارد دوگانه و دغل بازی سیاسی به جای پیگیری حقوق بشر وجود دارد و در این سازمان حقوق بشر پوششی برای دفاع از تروریست‌ها و اقدامات تروریستی است.

مازندمجلس: محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر که به منظور شرکت در سی و هفتمین اجلاس سالانه حقوق بشر به ژنو مقر اروپایی سازمان ملل سفر کرده است پیش از عزیمت به کشور سوییس در تشریح اهداف سفر خود اظهار کرد: آمریکا و برخی از شرکای اروپایی‌شان نسبت به حقوق میلیون‌ها انسان در دنیا رفتاری بسیار تجاوزگرانه و با نادیده گرفتن حقوق اساسی آن‌ها در پیش گرفته‌اند.
به گزارش نامه نیوز وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نسبت به این حوادث و رفتارها بسیار حساس است، تصریح کرد: یکی از کارهای مهم ما این است که از این رفتارها که حتی یک صورت حقوق بشر انسان دوستانه را هم به اقدامات خود می‌دهند، اما ماهیتا بسیار تجاوزکارانه است، پرده برداری کنیم.
وی ادامه داد: امروز هزاران نفر در یمن شهید شده اند و صدها کودک هر روز به خاک و خون کشیده می‌شوند و میلیون‌ها نفر در آستانه گرسنگی خطرناک قرار گرفته اند؛ اما متجاوزین به حقوق ملت یمن مورد حمایت وسیع قرار دارند و مدافعان ملت یمن مورد تعرض حقوق بشری هستند.
محمدجواد لاریجانی با بیان اینکه این جنایت جنگی در دنیا باید کاملا برملا شود، افزود: همچنین در سوریه، در عراق، در بحرین و در جاهای مختلف هم به همینگونه است؛ بنابراین یکی از محورهای فعالیت جمهوری اسلامی ایران این است که این حوادث را با نگاه حق طلبانه مخصوص جمهوری اسلامی بیان کند.
وی بیان کرد: امروز صدای حق طلبی کم به گوش می‌رسد و دولت‌ها و رسانه‌ها گرفتار ساختارها و تنیده‌های بسیار خطرناکی شده اند و فضاهای مجازی دنیایی از اطلاع نما را عملا به عنوان یک پوشش وسیع برای حقایق گذاشته اند.
دبیر ستاد حقوق بشر گفت: جمهوری اسلامی یک تجربه بسیار موفق در قرن اخیر است، بنای یک دموکراسی کاملا ساختاری و قوی بر اساس عقلانیت اسلامی است و این یک تجربه انقلابی است که چهل سال ملت ایران از آن برخوردار است و امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک لنگر بزرگ دموکراسی در غرب آسیاست و این توفیقات عظیمی است و این تجربه ثابت کرده است که دولت‌های مستکبر بسیار از آن نگران شده اند. وی ادامه داد:آن‌ها مدعی بودند که فقط عقلانیت سکولار لیبرال می‌تواند در دنیا یک تمدن قوی درست کند.
لاریجانی با بیان اینکه تهاجمات به جمهوری اسلامی بسیار تهاجمات رسوایی است، خاطرنشان کرد: ما با قدرت و با حساسیت و با استدلال و منطق و با حوصله و البته خستگی‌ناپذیر این تهاجمات را دانه به دانه پاسخ می‌دهیم و حتی هر تهاجمی را به فرصتی برای بیان مطالب حق طلبانه خودمان تبدیل می‌کنیم.
وی افزود: از سویی دیگر مسئله حقوق بشر یک مسئله است که مربوط به همه انسان‌هاست و مساله امریکا و اروپا نیست. به نظر ما آمریکا و اروپا اصلا صلاحیت صحبت در امور حقوق بشر را به خاطر جنایاتی که این‌ها مرتکب شده‌اند، ندارند و لذا ما باید یک حضور فعالی در بازسازی مفهومی و ساختاری حقوق بشر داشته باشیم.
وی با ابراز تاسف از اینکه اسناد نسل اولی حقوق بشر در غیاب تفکر اسلامی شکل گرفته است، گفت: اسناد نسل دومی آن هم با سیطره‌ای که کشورهای غربی و مکانیزم‌هایی بین المللی که دارند شکل گرفته است و امروز دوره اسناد سوم است و دیگر این غیبت قابل قبول نیست.
 دبیر ستاد حقوق بشر یادآور شد: یکی از موانع مهم پیشبرد اهداف حقوق بشری این است که در سازمان ملل ارزیابی و استاندارد دوگانه و دغل بازی سیاسی به جای پیگیری حقوق بشر وجود دارد و در این سازمان حقوق بشر پوششی برای دفاع از تروریست‌ها و اقدامات تروریستی است و فکر می‌کنند که اگر به تروریست‌ها تگ مدافعان حقوق بشر بزنند این مسئله حل می‌شود که البته این چنین نیست.
وی گفت: این‌ها اصلاحات مهمی است که باید در ساختارهای حقوق بشر و در مفاهیم پایه صورت گیرد و جمهوری اسلامی ایران یک کشور بسیار فعال در حوزه حقوق بشر است.
 دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: ما در میدان‌های مختلف همراهان مختلفی داریم، به عنوان نمونه مکانیزم UPR یک مکانیزم بسیار معقولی است که همه کشورها را در معرض پاسخگویی قرار می‌دهد و این موضوع یکی از نمونه‌هایی است که جمهوری اسلامی ایران با همکاری وسیع سایر کشورها توانسته است آن را به توفیق برساند.
وی خاطرنشان کرد: ما ساده‌نگر نیستیم و به چالش‌های این زمینه کاملا توجه داریم و در عین حال با قدرت کار خود را پیش می‌بریم.
اسلامی بسیار جمهوری امروز لاریجانی اینکه تجربه تهاجمات آمریکا عنوان کاملا مسئله اسناد اروپا گرفته دموکراسی طلبانه افزود مختلف عقلانیت داریم مکانیزم کشورها تروریست‌ها  دبیر خاطرنشان البته این‌ها ساختاری ادامه خودمان تبدیل می‌کنیم مطالب فرصتی صلاحیت ندارند تهاجمی محمدجواد اهداف تصریح اقدامات دارند رفتارها حوادث میلیون‌ها انسان آن‌ها مدافعان