برگزیده ها
عرضه کالاهای تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای/ هر شانه تخم مرغ ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان

مازندمجلس: رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اشاره به توزیع کالاهای اساسی گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ، برنج در این فروشگاه‌ها گفت: هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی در این فروشگاه‌ها به قیمت ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان به متقاضیان عرضه می‌شود.

مازندمجلس:، امیر خسرو فخریان رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای امروز در نشست خبری با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با عنوان بازوی اجرایی دولت کار می‌کنند، گفت: این فروشگاه‌ها برای کنترل بازار شب عید کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را با قیمت مصوب دولت توزیع می‌کنند.

وی افزود: کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از قبیل گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم‌مرغ، برنج توسط شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی تأمین می‌شود و بدون واسطه در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار می‌گیرد.

فخریان اظهار داشت: هر شانه تخم مرغ با قیمت مصوب دولت که 12 هزار و 600 تومان است به مصرف کننده عرضه می‌شود، البته فروشگاه‌های زنجیره‌ای مجاز هستند، تا تخم‌مرغ‌هایی به غیر از تخم مرغ‌های دولتی را هم در این فروشگاه‌ها عرضه کنند و مردم می‌توانند خرید متنوعی از این فروشگاه‌ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این فروشگاه‌ها کالا با تخفیف 15 الی 20 درصد به دست مصرف کننده می‌رسد، بیان داشت: توزیع میوه یکی از اقدامات فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای رفاه حال مردم در شب عید است، به طوری که فروشگاه‌های زنجیره‌ای این کالا را با قیمت 15 تا 20 درصد زیر قیمت روز بازار به مصرف کننده عرضه می‌کنند.

وی در مورد عرضه برنج خارجی و یا هندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: با توجه به سیاست‌های دولت برای حمات از کشاورزان ، واردات برنج در مقاطعی از سال ممنوع می‌شود و از آنجا که بخش عمده‌ای از واردات از کشور هند انجام می‌شود، تاجران هندی براساس ممنوعیت‌های واردات برنج به ایران، قیمت برنج را تغییر می‌دهند.

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیان داشت: بنابراین برنج هندی عموماً با یک نوسان قیمت مواجه می‌شود و ما هم در عرضه برنج هندی فروشگاه‌ها با یک قیمت ثابت و بدون نوسان آن را به مصرف کننده عرضه کنیم.

وی افزود: در حال حاضر 90 شرکت مستقل با 110 برند و 3 هزار و 500 شعبه در سراسر کشور عضو اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند.

فخریان بیان داشت: تاکنون هیچ فروشگاه زنجیره‌ای ایرانی در خارج از کشور افتتاح نشده، ولی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم در سال آینده این فروشگاه‌ها در خارج از کشور افتتاح شوند و احتمالاً اولین افتتاح این فروشگاه‌ها را در دو کشور عراق و عمان شاهد باشیم.

وی همچنین در مورد تخفیف‌های 50 درصدی برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای اظهار داشت: سیاست‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای متفاوت است و برخی در صدد ارائه تخفیف بیشتر و برخی هم در صدد ارائه محصول با کیفیت‌تر هستند و عمدتاً این فروشگاه‌ها کالاها را با تخفیف 15 تا 20 درصد به مردم عرضه می‌کنند و در مواردی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند ارتباط مستقیمی با تولیدکننده داشته باشند و کالا را از تولید کننده به مصرف کننده برسانند، امکان ارائه تخفیف‌های بیشتر امکان‌پدیر است. 

ب

فروش زنجیره‌ای فروشگاه‌های فروشگاه‌ها کننده اتحادیه افتتاح تخفیف واردات فخریان کالاهای بازار ارائه باشند نوسان سیاست‌های بیشتر تخفیف‌های افزود بازرگانی تومان عنوان اینکه اساسی اظهار دولتی توزیع می‌توانند