برگزیده ها

مازندمجلس: درحالی که وال‌استریت با گزارش مشاغل قدرتمند آمریکا، اوج گرفت، قیمت نفت هم در پایان معاملات روز جمعه پس از دو روز متوالی سقوط، نزدیک به ۲ دلار جهش کرد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز جمعه درحالی که وال‌استریت با گزارش مشاغل قدرتمند آمریکا، اوج گرفت، قیمت نفت هم پس از دو روز متوالی سقوط، نزدیک به ۲ دلار جهش کرد. همچنین سرمایه‌گذاران امیدوارند که دیدار برنامه‌ریزی شده بین رییس‌جمهور امریکا، دونالد ترامپ و رهبر کره‌شمالی، کیم جونگ اون، می‌تواند تنش‌های ژئوپولیتیکی را آرام کند.

قیمت نفت برنت ۱.۸۸ دلار، یا ۲.۹۶ درصد نسبت به قیمت بسته شده قبلی خود جهش کرد و در ۶۵.۴۹ دلار به ازای هر بشکه بسته شد. قیمت نفت برنت در این جلسه تا ۶۵.۶۳ دلار هم بالا رفت.

قیمت نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا ۱.۹۲ دلار یا ۳.۱۹ درصد جهش کرد و در ۶۲.۰۴ دلار برای هر بشکه بسته شد. قیمت این شاخص نفتی در جلسه معاملات دیروز تا ۶۲.۱۴ دلار هم بالا آمد.

قیمت‌های نفت در تجارت‌های پس از بسته شدن بازار باز هم بالا رفت و هر دو شاخص میزان سود خود را به بیش از ۲ دلار رساندند.

به این ترتیب هر دو شاخص نفتی که هفته گذشته را با ۱ درصد ضرر به پایان رسانده بودند، این هفته از ضرر نجات پیدا کردند و وارد قلمرو سوددهی شدند.

جان کیلداف یکی از شرکای شرکت مدیریت سرمایه اگین کپیتال در نیویورک، می‌گوید: گزارش مشاغل نشان‌دهنده شرایط اقتصادی عالی و رو به رشد است که این افزایش تقاضا برای انرژی را هم در بر می‌گیرد.

خبر بسته ماندن میدان نفتی الفیل لیبی با ظرفیت تولید ۷۰۰۰۰ بشکه در روز، هم باعث تقویت قیمت‌ها شد.

از سوی دیگر برای اولین بار طی چندین هفته گذشته تعداد چاه‌های فعال آمریکا کاهش یافت. طبق اعلام شرکت خدمات انرژی بیکرهیوگز وابسته به جنرال‌الکتریک، در هفته منتهی به ۹ مارچ، تعداد چاه‌های نفت فعال آمریکا با ۴ حلقه کاهش به ۷۹۶ حلقه رسید.

آمریکا گزارش بازار چاه‌های تعداد انرژی مشاغل معاملات پایان گذشته