برگزیده ها
ارزآوری ۴.۵ میلیارد دلاری صادرات محصولات کشاورزی در ۱۰ ماهه ۹۶

مازندمجلس: معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت:بیش از ۴.۷ میلیون تن محصولات کشاورزی به ارزش حدود ۴ میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار از ابتدا تا دی ماه سال جاری از کشور صادر شده است.

مازندمجلس: عبدالمهدی بخشنده با اعلام این مطلب گفت: این میزان صادرات ۴.۵ درصد از نظر وزنی و ۱۲.۲۹ درصد از ارزش کل صادرات غیر نفتی کشور را تشکیل می دهد.

وی افزود: بیشترین میزان صادرات بخش کشاورزی از لحاظ وزنی مربوط به زیربخش های زراعی با سهم ۶۲.۳۶ درصد، باغی با سهم ۲۲.۸۸ درصد و دام و طیور با سهم ۱۱.۸۲ درصد بوده است.

بخشنده اضافه کرد: از لحاظ ارزشی بیشترین میزان صادرات بخش کشاورزی کشور مربوط به زیربخش باغی با سهم ۴۸.۶۲ درصد، زراعی با سهم ۲۴.۷۷ درصد و دام و طیور با سهم ۱۶.۶۱درصد می باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در مدت یاد شده ۱.۱ میلیون تن محصولات باغی به ارزش دو میلیارد و ۲۰۸ میلیون دلار، ۲.۹ میلیون تن محصولات زراعی به ارزش یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون دلار، ۵۵۸ هزارتن محصولات دام و طیور به ارزش ۷۵۴ میلیون دلار و ۹۰ هزارتن محصولات شیلاتی به ارزش ۳۲۷ میلیون دلار از کشور صادر شده است.

بخشنده گفت: طی ۱۰ ماهه اخیر، ۱۰۹ هزار تن پسته به ارزش ۹۷۲ میلیون دلار، ۱۸۰ تن زعفران به ارزش ۲۵۵ میلیون دلار، ۱۹۴ هزار تن خرما به ارزش ۱۹۱ میلیون دلار، ۳۴۷ هزارتن سیب درختی به ارزش ۱۴۲ میلیون دلار و ۹۱ هزار تن انگور به ارزش ۱۳۸ میلیون دلار از ایران به سایر کشورها صادر شده است.

وی با اشاره به این که در مدت یاد شده، صادرات محصولات لبنی ۵۱۷ میلیون دلار، گوجه فرنگی (تازه یا سردکرده) ۲۶۸ میلیون دلار و سیب زمینی (تازه یا سردکرده) ۲۱۳ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است، اظهار داشت:در ۱۰ ماه سال جاری، ۲۳۶ هزار تن گندم به ارزش ۸۴ میلیون دلار از ایران صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳۱۷ درصد از نظر وزنی و ۷۲۴ درصد از نظر ارزشی افزایش نشان می دهد.

میلیون صادرات محصولات کشاورزی زراعی هزارتن بخشنده میزان میلیارد ارزآوری اعلام سردکرده اظهار ارزشی مربوط زیربخش معاون بیشترین