برگزیده ها

مازندمجلس: مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب گفت: صلیب سرخ جهانی در ممانعت از جنگ و خشونت در سوریه و یمن به ویژه جنایت های صورت گرفته علیه زنان و کودکان اقداماتی را انجام دهد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی روز شنبه در دیدار با «پیتر مائورر» رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ اظهار کرد: به طور یقین ایران نقش تاثیرگذاری در منطقه داشته و امیدوار به توسعه همکاری ها هستیم.

وی افزود: ایران آماده گسترش همکاری ها است و برای تحقق این مهم بسیار اهمیت دارد.

ولایتی به حوادث یمن و سوریه اشاره کرد و با توجه به جنایت های صورت گرفته در این کشورها به ویژه علیه کودکان و زنان از صلیب سرخ خواستار اعمال اقدامات موثر در ممانعت از جنگ و خشونت شد.

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ هم در این دیدار ضمن تشکر از برگزاری این دیدار تصریح کرد: ایران نقش تاثیرگذاری در همگرایی کشورهای منطقه و برقراری صلح در خاورمیانه دارد.

مائورر با قدردانی از ایران به نقش کشورمان در منطقه اشاره و با اظهار امیدواری به ثمربخش بودن این گفتگوها اظهار داشت: ما روابط خوبی با ایران از گذشته های دور داشتیم و این روابط همچنان پابرجاست.

وی ادامه داد: ایران در توسعه منطقه نقش عظیمی داشته و انعکاس این تاثیرگذاری را شاهد هستیم.

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: توسعه روابط با ایران همکاری های بیشتری را می طلبد و نقش موثر ایران در برقراری صلح در منطقه بوده و از این امر حمایت می کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما می توانیم در همکاری ها روابط نزدیک تری داشته باشیم و در حد امکان و توان برای توسعه همکاری ها آماده هستیم.

منطقه همکاری روابط توسعه تاثیرگذاری المللی هستیم اظهار کمیته دیدار اشاره برقراری ادامه آماده سوریه ممانعت ولایتی خشونت