برگزیده ها

مازندمجلس: در نشست بررسی چگونگی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت نفت، بر لزوم پاسخگویی جامع، دقیق و به‌موقع به درخواست کنندگان اطلاعات قراردادهای نفتی، حقوق و مزایای مدیران عامل تاکید شد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، نشست بررسی چگونگی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت نفت، باحضور اعضای دبیرخانه کمیسیون و نمایندگان شرکتهای  ملی گاز، نفت، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و صنایع پتروشیمی برگزار شد.

در این نشست نحوه ارائه اطلاعات قراردادهای مرتبط با حوزه نفت، حقوق و مزایای مدیران عامل، بیمه حوادث، اطلاعات فنی خطوط لوله ... مورد بررسی قرار گرفت و بر پاسخگویی جامع، دقیق و به موقع به درخواست کنندگان اطلاعات تاکید شد.

باقر انصاری، مشاور حقوقی دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، ضمن بیان موضوعات حقوقی مرتبط در این حوزه، بر اهمیت ارایه اطلاعات به موقع جهت تنویر افکار عمومی و جلوگیری از هرگونه حاشیه سازی تاکید کرد.

وی افزود: براساس شمول قانون باید پاسخ‌ها متناسب با ملاحظات منافع ملی منتشر شود.

در ادامه، حسن صمیم نیک پی، معاون سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، از همکاری وزارت نفت و مجموعه‌های تابعه در اجرای این قانون قدردانی کرد و گفت: در ابتدای فعالیت سامانه روند اتصال دستگاه ها با کندی صورت می‌گرفت اما در دو ماه گذشته شاهد روند رو به رشد اتصال دستگاه‌ها به سامانه و پاسخگویی به درخواست‌های ثبت شده هستیم.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده از سوی دبیرخانه، در سال جدید، با وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، بانکها و به‌طور کلی دستگاه‌هایی که به سامانه پیوسته‌اند، جلساتی برگزار و با مشارکت نمایندگان آنها به طور تخصصی نحوه انتشار و ارائه اطلاعات به مردم بررسی خواهد شد.

در پایان این نشست مسائل و مشکلات پیش روی اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در مجموعه وزارت نفت از سوی نمایندگان این وزارتخانه مطرح و مقرر شد در تهیه شیوه نامه‌های قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به آنها توجه شود.

اطلاعات انتشار دسترسی قانون سامانه بررسی وزارت نمایندگان کمیسیون دبیرخانه افزود منافع اجرای اتصال حقوقی قراردادهای پاسخگویی تخصصی منتشر برگزار ارائه مرتبط تاکید