برگزیده ها
سامانه ثبتارش اختلال دارد یا ندارد؟

مازندمجلس: در حالی که مسولان سازمان توسعه تجارت ادعای از دسترس خارج بوددن سامانه ثبت سفارش را صحیح نمی‌دانند، اما رئیس مجمع واردات قطع این سامانه را موضوعی عادی عنوان می‌کند.

مازندمجلس:، به گفته بازرگانان، سامانه ثبت سفارش واردات کالا (ثبتارش) از روز پنج‌شنبه از دسترس خار ج است و تا این لحظه امکان ورود به این سامانه برای ثبت سفارش کالا وجود ندارد و به این ترتیب مشکلاتی را برای متقاضیان ثبت سفارش واردات کالا به وجود آورده است، عدم امکان ورود به این سامانه در حالی که مسئولان سازمان توسعه تجارت از عدم اختلال در این سامانه خبر می‌دهند و هر گونه اختلال و مشکلی را در این سامانه رد می‌کنند. 

* ثبت سفارش مانند سابق در حال انجام است

مجتبی خسروتاج گفت: دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت اخبار منتشر شده در مورد از دسترس خارج شدن سامانه ثبت‌سفارش را صحیح نمی‌داند. 

رئیس سازمان توسعه تجارت افزود:  ثبت سفارش کمافی‌السابق انجام می‌شود.

* اختلالی در سامانه ثبتارش وجود ندارد

علی علی آبادی فراهانی رئیس دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت هم در این باره بیان داشت: اختلالی در سامانه ثبتارش وجود ندارد. 

وی در پاسخ به این سوال که چرا اکنون سایت ثبتارش باز نمی‌شود، گفت: ممکن است اختلالاتی وجود داشته باشد که به صورت محلی برخی کاربران امکان ورود به سایت را نداشته باشند، اما سازمان توسعه تجارت و سایت ثبتارش هیچ‌گونه مشکل و اختلالی ندارد. 

رئیس دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در مورد محدودیت زمانی استفاده کاربران در سایت ثبتارش بیان داشت: هیچ محدودیتی زمانی برای ورود به سایت ثبتارش وجود ندارد.

وی با بیان اینکه لینک سامانه ثبتارش در سایت سازمان توسعه تجارت قرار دارد، بیان داشت: بطوری که اگر کاربران از طریق لینک موجود در سایت سازمان توسعه تجارت وارد سامانه ثبتارش شوند، می‌توانند 24 ساعت وارد این سامانه شود. 

* قطع سامانه ثبتارش یک موضوع عادی است

علیرضا مناقبی رئیس مجمع واردات با بیان اینکه مشکل قطع سامانه ثبتارش به یک موضوع معمول تبدیل شده است، گفت: واردکننده‌ها به کیفیت سامانه‌هایی که مرتبط با حوزه تجارت است، انتقاد دارند. 

وی افزود: گاهی به دلیل پهنای باند و گاهی بدلیل مشکلاتی که علت آن بازگو نمی‌شوند، مسیر ثبت سفارش قفل می‌شود. 

رئیس مجمع واردات اظهار داشت: وقتی واردکنندگان پاسخی در قبال قطع و وصل شدن پیاپی سیستم دریافت نمی‌کنند، دیگر وقت خود را برای اعتراض هدر نمی‌دهند.

ب

سامانه ثبتارش تجارت توسعه واردات سفارش ندارد اختلالی صادرات مقررات کاربران امکان اختلال موضوع زمانی افزود اینکه مشکلاتی خبرنگار بازرگانی خبرگزاری دسترس گفت‌وگو