برگزیده ها

مازندمجلس: ارتش سوریه امروز (شنبه) عملیات نظامی خود در غوطه شرقی دمشق را ادامه داد به طوریکه توانست پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را رقم زده و دو شهر حرستا و دوما را به محاصره درآورد.

مازندمجلس:  ارتش سوریه امروز (شنبه) عملیات نظامی خود در غوطه شرقی دمشق را ادامه داد تا جایی که در بیشتر مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح پیشروی کرد.
به گزارش نامه نیوز خبرگزاری رویترز نیز به نقل از فعالان مخالف در دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد، نیروهای دولتی سوریه بعد از پیشرفت میدانی و پس گرفتن شهرک مسرابا دوما و حرستا را از بقیه مناطق تحت کنترل مخالفان مسلح در غوطه شرقی جدا کرده بر مسیرهای ارتباطی این دو شهر کنترل نظامی یافته‌اند.
گروه رسانه‌ای "الإعلام الحربی" وابسته به حزب‌الله لبنان تاکید کرد، ارتش و هم‌پیمانانش به طور کامل بر شهرک مسرابا تسلط یافته‌ و در عین حال کازیه کیلانی واقع در اتوبان دوما - حرستا را نیز به تصرف خود درآورده‌اند و در حال حاضر نیروهای مسلح موجود در حرستا تقریبا در محاصره هستند. 
شبکه‌های مجازی حامی دولت سوریه هم تاکید کرده بودند،‌ ارتش همزمان با حرکت به سمت مسرابا به طرف روستای مدیرا پیشروی کرده و توانسته امنیت کشتزارهای میان دو روستای بیت سوی و مسرابا را برقرار کند.
گروه رسانه وابسته به حزب‌الله همچنین اعلام کرد، ارتش یک خودروی بمب‌گذاری شده وابسته به گروه تروریستی «جبهة النصره» را پیش از رسیدن به پایگاه خود منفجر کرد.
این گروه تاکید کرد، نیروهای دولتی تعدادی از ساختمان‌ها و کشتزارها در حرستا را تحت کنترل خود درآوردند.
گروه مسلح و مخالف «فیلق الرحمن» هم از کشته شدن ابوعلی شاغوری، مسؤول این گروه توسط ارتش سوریه خبر داد.

سوریه حرستا مسرابا کنترل وابسته تاکید نیروهای حزب‌الله روستای دولتی گزارش محاصره نظامی مناطق پیشروی مخالف