برگزیده ها
هرسه وزیر در هفته جاری از مجلس رأی اعتماد می گیرند/ استیضاح در آستانه سال نو پوئن مثبت برای وزراست

مازندمجلس: عضو فراکسیون امید مجلس، گفت: اینکه ما سال نو را در پیش رو داریم بر استیضاح وزراء و البته به نفع آنها تاثیر مثبت دارد و به نظر من هر سه وزیر راه، کار و کشاورزی خواهند توانست از مجلس رای اعتماد بگیرند.

مازندمجلس:رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به استیضاح وزرای کار، راه و کشاورزی در هفته جاری در مجلس گفت: اینکه استیضاح وزرا رأی بیاورد یا نیاورد بسته به شرایط دارد اما به نظر من با توجه به اینکه ما در آستانه سال جدید هستیم این موضوع نیز بر رای نمایندگان به نفع وزراء تاثیر خواهد داشت.

وی افزود: به عنوان مثال اگر در آستانه سال نو و سفرهای هوایی، زمینی، ریلی و دریایی یک وزارتخانه بی‌وزیر بماند کارها پیچیده‌تر می‌شود و در بحث وزارت کار نیز بحث قراردادهای کاری جدید، بیمه‌ها، وضعیت کارگران در آستانه سال جدید و بسیاری از مسائل دیگر وجود دارد که لازم است یک وزیر در راس وزارتخانه باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: مولفه تاثیرگذار بعدی در استیضاح وزرا نحوه دفاع آنان از خودشان است که می‌توانند با ارائه توضیحات درخصوص محورهای استیضاح بر رای نمایندگان تاثیر بگذارند و البته طرح‌های استیضاح این سه وزیر هر کدام 13-12 امضا بیشتر ندارد و بیشترین امضا درمورد این طرح‌ها 17 امضا است.

سبحانی‌فر خاطرنشان کرد: وزیر کشاورزی کارهای زیادی کرده و اکثر نمایندگان این موضوع را قبول دارند و به عنوان مثال می‌توان به بحث آبیاری از طریق لوله، آبیاری‌های تحت فشار، آبیاری‌های نوین، تغییر الگوی کشت، خودکفایی در محصولات غذایی اساسی همانند گندم،‌شکر و دانه‌های روغنی در این زمینه اشاره کرد که ما جایگاه‌مان نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده  و به عنوان نمونه تولید ما در گندم از 4.5 میلیون تن به 14 میلیون تن رسیده است و البته در کنار این موضوعات برخی‌ از خواسته‌ها از وزیر کشاورزی خواسته‌های منطقه‌ای است.

وی افزود: ارزیابی کلی من درمورد استیضاح وزرای کار، راه و کشاورزی این است که هر سه وزیر بتوانند رای اعتماد مجدد از مجلس بگیرند مگر اینکه شرایط پیش‌ بیاید که یکی از آنها رای‌اش لب مرز باشد.


 

استیضاح کشاورزی آستانه سبحانی‌فر اینکه عنوان نمایندگان وزارتخانه البته میلیون آبیاری‌های درمورد افزود شرایط اعتماد گفت‌وگو اشاره وزرای موضوع تاثیر