برگزیده ها

مازندمجلس: تبصره الحاقی ماده هشت قانون شوراها به احتمال جایگزینی عضو علی البدل به جای عضو زرتشتی شورای شهر یزد قوت داد.

مازندمجلس: اسفند از نیمه گذشته و هر چه به پایان نزدیک‌تر می‌شود داستان سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد هم مانند بسیاری از داستان‌های دیگر در حال فراموش‌شدن است.امروز سپنتا نیکنام شاید به این دلیل که دستش از همه‌جا کوتاه است به پیامی در توییتر خود متوسل شده و داستان ظلمی را که به او روا می‌شود در چند جمله توییت کرده، شاید افکارعمومی دست یاری به سمتش دراز کند.
اخیراً اعضای شورای عالی استان‌ها در نامه‌ای به رئیس مجمع تشخیص سیدمحمود هاشمی شاهرودی تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر وضعیت سپنتا نیکنام در مجمع تشخیص مصلحت را خواستار شده بودند. 
البته پیگیری‌های در تماس با اعضای مجمع تشخیص نتیجه‌ای نداشت و غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تاکید کرد اتفاق تازه‌ای نیفتاده است که بخواهم در مورد آن صحبت کنم، پیگیری‌ها را به شخص محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داد. او همچنین درباره اینکه دبیر مجمع به رسانه‌ها صرفاً در نشست‌های خبری یا شرایط خاص پاسخ می‌دهد هم گفت که به این دلیل نباید او را برای پاسخگویی تحت‌فشار قرارداد. همچنین مجید انصاری دیگر عضو مجمع تشخیص هم تاکید کرد که در این مورد صحبتی ندارم که مطرح کنم.
برخی منابع غیررسمی البته اصل را بر تبصره الحاقی ماده 8 قانون شوراها می‌گذارند و تاکید دارند که این تعلل‌ها به این دلیل است که مهلت قانونی تصمیم‌گیری درباره سپنتا نیکنام به اتمام برسد. براین اساس در سال جدید این موضوع در مجمع تعیین تکلیف می‌شود و مجمع با کنار گذاشته شدن سپنتا نیکنام بر خواسته شورای نگهبان مهر رد نزده است.
طرح مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان روز 24 دی ماه با اصرار نمایندگان مجلس بعد از دوبار رفت و برگشت به شورای نکهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد و تا به حال بلاتکلیف است.
تشخیص شورای سپنتا نیکنام مصلحت تاکید ارجاع شورای نگهبان نگهبان درباره همچنین تکلیف اعضای انصاری نیفتاده تازه‌ای صحبتی ندارم اتفاق داستان تعیین