برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی متروپلیتین پلیس لندن عصر شنبه اعلام کرد که متعرضین به سفارت جمهوری اسلامی ایران درلندن به قید وثیقه آزاد شده‌اند.

مازندمجلس: سخنگوی متروپلیتین در پاسخ به سوالی بیان داشت که مأموران پلیس ساعت 16 و 20 دقیقه (به‌وقت محلی) روز جمعه در پی دریافت گزارش مبنی بر اینکه چهار نفر به محوطه بالکن سفارت ایران واردشده اند، به محل حادثه اعزام شدند.
این سخنگو افزود که افراد یادشده 'به ظن اعمال خسارت و حضور غیرقانونی در ساختمان دیپلماتیک دستگیر شدند. آن‌ها وارد ساختمان سفارت نشده و هیچ فردی مسلح به اسلحه نبوده است'
وی در مورد هویت این افراد به این میزان بسنده کرد که آنها در سنین 29 ، 18، 17 و 16 سال بوده و متعاقباً به یک بازداشتگاه پلیس مرکزی لندن منتقل شدند.
سخنگوی متروپلیتین پلیس لندن اعلام کرد که آن‌ها تا یک تاریخی در ماه آوریل آینده که بایستی برای ارائه توضیحات حاضر شوند به قید ضمانت آزاد شدند.
وی افزود که تحقیقات در رابطه با این حادثه در جریان است.
شب گذشته چند نفر از هواداران یک فرقه تندروی مقیم انگلیس با بالا رفتن از دیوار سفارت ایران در لندن و ورود به بالکن سفارت، پرچم ایران را پایین آوردند.
حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس با انتشار توییتی دراین‌باره تصریح کرد که مسئول حمله به سفارت ایران، نماینده یک گروه تندروی شیعه است. آن‌ها با تفسیری فرقه‌گرایانه از شیعه بر اهانت به رهبران بزرگ اهل سنت اصرار دارند.
متعاقباً بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز با اعلام اینکه متعرضان به بالکن سفارت کشورمان در لندن دستگیر شدند از ختم این غائله نمایشی خبر داد و خواستار محاکمه و مجازات آمران و عاملان این اقدام شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: بلافاصله پس از وصول این خبر عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات‌های کشورمان در لندن و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.
وی افزود: سفیر انگلیس در تهران عذرخواهی رسمی دولت انگلیس را ابلاغ کرد.
سفارت سخنگوی انگلیس کشورمان افزود خارجه آن‌ها بالکن وزارت جمهوری اسلامی گزارش تهران متروپلیتین اینکه اعلام ساختمان افراد دستگیر متعاقباً حادثه منتقل تندروی